uvěřivše již rozumieme, takéž věřme i tomuto, ještoť učí věřiti svatá cierkev, ať nám to pak bude v nebesiech zjevně ukázáno! Neb kdyby zde všemu bylo rozuměti, neměla by viera své odplaty. A tak tiem činem vždy v tomto času přichází Kristus v mysli lidské, když jej přijmú u vieře pravé. A tak mládenci i dievky, staří s mlazšiemi přijemše věrú Hospodina, chválí jmeno Hospodinovo.
Druhé přicházie Hospodin v ty, ješto bojují pro královstvo nebeské, hřiechu sě brániec a stojiec po šlechetnostech, a pomáhá jim, tak že to bude moci v Hospodinu, jehož by nemohl, jakož die žaltář: V Hospodinu mohutnost učiníme. A tak muož takový pokřiknúti, velebě Hospodina neb Boha: Neb jest učinil mně velikú věc ten, ješto jest mocen a jehož jest svaté jmeno. A kto by ostál proti kniežatóm temností, proti lsti jich, proti tohoto světa libým věcem i nelibým, proti žádostem svým tělesným, kdyby nepřišel Hospodin ku pomoci? A tak die svatý Augustin: Ne darmoť sem pokřikl; učinil mně velikú věc ten, ješto jest mocen a jehož jest svaté jmeno! Neb ješto sem sě dřieve za dva neb za tři dni nemohl zdržěti, to sem sě zdržal dlúhú chvíli. I jest tuto znamenie jisté, že Buoh přijde ku pomoci, když bude člověk snáze sě zlému protiviti a dobré činiti. Jakož die svatý Bernart: Ihned, jakž přijde, vzbudí duši, pohne srdcem, obměkčuje, ješto jest dřieve tvrdé bylo a kamenné. Počne pléti a bořiti nehodné a saditi hodné, suché obvlažovati, temné osvěcovati, zavřené otvierati, studené zahřievati, křivolaké zpravovati a tu, ješto nebylo próchodu, bude činiti cesty rovné, tak že urozumiem, že jest Bóh se mnú, a pochválí má duše Hospodina. Toho jest také zjevné předešlo v israhelském lidu podobenstvie, že, když s nimi Bóh byl, i málo jich veliké nepřátely přemáhali, a když od nich pro některú závinu odstúpil, přemáháni byli.
Třetie sem byl řekl, že v těch mysl přicházie Hospodin, ješto v upokojené mysli o věčných, vysokých věcech přemietají a uprúc v to mysl, spatřují je. Neb k těm přijda Hospodin,