jest svatý Jan Křstitel poslal s tú řečí k Synu Božiemu, aby posli ti, uzřiec skutky jeho, uvěřili, že on jest. Ale že má Písmo obyčej, že túž věc jednu aneb táž slova přemietá sic i onak, neb drahé a vonné věci, čím je viece sic neb onak přemietají, větší vuoni vydávají, a tak, ačť tato slova potáhnu jiným úmyslem, kdyžť sě pravdě neprotivím, nedivte sě! Velikáť jest hlubina svatého Písma. A tak nejen o tomto slovu to rozumějte, ale i ve mnoho jiných řečech! Byl sem řekl oneda, žeť jest troje příštie Syna Božieho: jedno v těle na svět, aby přijda tíše, pokorně učil lid cestě spravedlnosti plné a vykúpil z smrti svú smrtí, smrt zboře lidu svému a život jich opravě svým zmrtvýchvstániem. Toho jsú s velikú žádostí čakali otcové světí. A tak svatý Pavel vzbúzie nás tíše, povlovně, abychom vstali ze sna a potkali svého Spasitele, když jest již přišel na svět v těle a učinil naše vykúpenie; vidúc, že jest blíž spasenie naše, že jest jako noc minula a den přišel, když nám jest cesta plné spravedlnosti ukázána, abychom odvrhli ty skutky noční slepoty, obžerstvo, hrdost, závist, nestydlivost, nečistotu, a tak i o mnoho jiném, a oblekli sě v oděv, ješto k světlu slušie, abychom v tom dni ctně chodili, ješto jest i nám jej učinil Syn Boží, přišed na svět, jsa slunce plné spravedlnosti. A to jsme zvláště v prvú adventní neděli pamatovali. Druhé příštie Syna Božieho má ku posledniemu súdu býti. O tom jste slyšeli v druhú neděli, jak hrozně zlým a netbalým na ně příde. Protož ktož sě nechce z svého otrápného snu probrati slyše, jak jest přišel milostivě, a tichým buzeniem svatého Pavla a jiných kazateluov, ješto tíše, milostivě, povlovně budí sladkými řečmi svatého Písma, é, prociť, probuď sě, slyše aspoň hrozné věci! Třetie příštie Syna Božieho, o němž jest sám řekl, že, ktož jej miluje a chová řeč jeho, přijde k němu i s Otcem a bydlo sobě učiní u něho. O tomť bych rád chtěl řéci dnes něco, ač mi dá své naučenie, jehož vždy žádám; neb vědě, že bez něho nic nemohu.
Ty li jsi,