svědky. A rychtář nebo posel má toho lúpeže potřebovati a nevrátie li jeho, tehdy píší hospodáře toho hradu i ty všechny, ktož na něm jsú. Rychtář toho popraví jako pro psance, ale chce li ten pán svój hrad obrániti sedáním, tehdy má z těch jednoho strčiti, ješto přisáhati chtie, a to učiní z těch tří, kterémuž chce. Ne ač jemu i roven nenie, že jest nižší než on, však musí s ním sedati, když on chce. Pakli jest onen vyššého urozenie než tento, s nímžto jest sedati chtěl, ten zbude hospodáře dobře. A jsú li všichni tři nadeň urození, zbude toho s právem, že s ním nesedají, a on musí jich svědectvie zprávu přijieti.
Bude li která žena nebo dievka násilím vzata a bude do jednoho domu uvedena bez jejie vuole a ona křičí, avšak jí žádný nepomuož ani pomoci móž, mohú li ti lidé jmieti i ten duom předsvědčiti sám třetí těmi, ješto jsú její křik slyšeli, mají nad těmi popraviti tak, že jim hlavy stínati mají, a mají to všechno zahubiti, což v tom domu jest, dobytek i kózky, psy i kury i to všecko, co v tom domu jest. A byla li jest ona panna, že to sám třetí usvědčí, tehdy mají toho, jenž jest učinil, zaživa pohrabati. Pakli jest žena byla ale, mají jej stieti, a ten duom, v němž se to stalo, mají jej rozmetati. A zuoří li toho, jenž jest násilé učinil, mají jej jieti i bez rychtáře vésti. Brání li se on, stane též právě jako o psanci.
Kteří kněžie nejsú oholeni po jich právě, učinie li jim co, ješto by jim lepšiti měli, to jim mají lepšiti neb ukládati jako světskému. A nosie li oni meče nebo dlúhé nože neb jiné oděnie, tehdy mají též právo, naleznú li je v kurevném domu, ktož jim v tom co učiní, to jest též právo neb v krčmě. Kdežto jest sám hospodář nebo když ustavičným bydlem bývá, ktož jemu tu v krčmě co učiní, to jest též právo. Pro tyto všechny viny nevejde žádný v klatbu.