2953., kteréhožto král Šalomún dokonal první chrám v Jeruzalémě, přeběhlo úplně pět set let. Odtud opět až do vystavení chrámu druhého po navrácení Židův z Babylona tolikéž. Druhý chrám též trval pět set let až do krále Herodesa, kterýžto, chtěje se zalíbiti Židům, všecken jej znova vystavěl a velmi bohatě a nákladně ozdobil, tak, že mu ve všem světě rovného nebylo. A to učinil okolo patnácti let před narozením Krista Pána. Ten chrám císař Titus Vespasianuscizojazyčný text s městem Jeruzalémským zapálil, do kořen zkazil a vyvrátil. Od propuštění lidu židovského z Babylona a navrácení se jich do své vlasti až do vykoupení a vysvobození všeho lidského pokolení od služebnosti smrti, hřícha, moci ďábelské a věčného zatracení, totiž do umučení Pána našeho Jezu Krista, jímž on dokonal spasení a vykoupení náše a uvedl nás do pravé nebeské vlasti, z níž jsme pro hřích prvních rodičův byli vyhnáni, hřích shladil, smrt umořil, peklo obloupil a ďábelskou moc potřel a zemdlil, počítá se v proroctví Danielově 70 týhodnův ročních, to jest sedmkrát sedmdesáte aneb 490 let; kteréhožto proroctví pravdu Kristus Pán smrtí svú naplnil. Od prvního krále Saule prošlo plných pět set let až do zavedení babylonského. Tak dlouho trvala také politiacizojazyčný text židovská po navrácení lidu z Babylona od Ezdráše až do císaře Vespaziana, kterýž ji z gruntu zkazil a vyhubil, o čemž dávno předpovědíno bylo, ostatky pak Židův po světě sem i tam rozptýlil a rozehnal. Od toho času Židé se otaviti ani království svého i chrámu s obětmi a jinými řády obnoviti nemohli. A to stalo se léta od narození Syna Božího 71., od jeho umučení a zmrtvých vstání 38. Ačkoli pak brzo Židé zase o to se pokoušeli, a sebravše se v nesčíslném množství, zemi svú opanovati a království v Jeruzalémě založiti chtěli: však přemohl je císař Adrian a porazil několika krvavými bitvami, v nichžto více než pětkrát sto tisíc Židův zmordováno, do pěti set hražených měst a zámkuov zdobýváno a do devíti set