k nesmrtedl[T1r]číslo strany rukopisunému životu z nekonečné Božské moci mohl vyvýšiti, bychom věřili, že nám takové zboží dáno jest a takové blahoslavenství že nás očekává, kterak bychom toužiti mohli, neb přirození všech věrných, jenž jest před Kristem i po něm bylo a bez pochyby v Kristu bude pravém člověku[2004]člověku: Cžlowěku a Bohu, též nesmrtedlnost na sebe vzalo.
Protož vzkříšení Páně jest mocné potěšení, jimžto svatý[2005]svatý: S: Pavel umysl Korintských upevňuje pravíc[2006]pravíc: prawjtz: „Kristus vstav z mrtvých prvotiny těch, kteříž zesnuli, byl. Nebo poněvádž skrze člověka[2007]člověka: Cžlowěka smrt, také skrze člověka[2008]člověka: Cžlowěka vzkříšení mrtvých. Neb jakož skrze Adama všickni umírají, tak i skrze Krista všickni [T1v]číslo strany rukopisuobživeni budou. Ale jeden každý v řádu[2009]v řádu: Ržádu vlastním: prvotiny Kristus, potom ti, jenž Kristovi jsou v příchodu jeho.“
I dává nám týž svatý[2010]svatý: S: Pavel podobenství na přirozených věcech, abychom, co se těla vzkříšení dotýče, tomu lépe vyrozuměti mohli. Jest pak podobenství vzato od semene, kteréž od voráče suché uvrženo bývá do rolí tu v zemi jakoby umřelo a zetlelo, avšak[2011]avšak: A wſſak nezahyne uvržené do země, ale pochází z země obrok neb obilí krásného zpuosobu nový. Tak i naše tělo vstane nezkažené, nepadoucí, ne křehké a zahynulé, jakž nyní jest, ale krásné, ušlechtlilé, silné, mocné a nesmrtedlné k životu[2012]k životu: Ziwotu věčnému.
Tatoť jest[2013]jest: gṫ cesta skrze smrt [T2r]číslo strany rukopisututo tělesnou do pravého a věčného života a vlasti. Tělo a krev dědictví Božího, v němž jiného nic[2014]nic: nitz není nežli život, dosáhnúti nemuože, protož musí to zkažené tělo na se obléci nezkaženost a též toto smrtedlné obléci nesmrtedlnost. Potom bude naplněna řeč, kteráž psána jest: „Smrt jest pohlcena v vítězství.“ (Izajáš[2015](Izajáš: Jzayás̈ ‹začátek komentované pasáže25.›konec komentované pasáže[2016]25.: XXV, Ozeáš ‹začátek komentované pasáže13.›konec komentované pasáže[2017]13.: XIII)
Kteříž věří v Krista, ti jsou již hřích, smrt i peklo přemohli. Protož potupíce smrt a v Kristu již posilněni jsouce řeknou: „Kde jest, smrti, tvuoj osten? Kde jest, peklo, tvé vítězství?“ Osten pak smrti jest[2018]jest: gṫ hřích, moc[2019]moc: motz hřícha jest Zákon. (‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[2020]1.: I Korintům[2021]Korintům: Kori: v ‹začátek komentované pasáže15.›konec komentované pasáže[2022]15.: XV) Ale buď Bohu děkováno, kterýž nám dal vítězství skrze