k nesmrtedlnému životu z nekonečné Božské moci mohl vyvýšiti, bychom věřili, že nám takové zboží dáno jest a takové blahoslavenství že nás očekává, kterak bychom toužiti mohli, neb přirození všech věrných, jenž jest před Kristem i po něm bylo a bez pochyby v Kristu bude pravém člověku a Bohu, též nesmrtedlnost na sebe vzalo.
Protož vzkříšení Páně jest mocné potěšení, jimžto svatý Pavel umysl Korintských upevňuje pravíc: „Kristus vstav z mrtvých prvotiny těch, kteříž zesnuli, byl. Nebo poněvádž skrze člověka smrt, také skrze člověka vzkříšení mrtvých. Neb jakož skrze Adama všickni umírají, tak i skrze Krista všickni obživeni budou. Ale jeden každý v řádu vlastním: prvotiny Kristus, potom ti, jenž Kristovi jsou v příchodu jeho.“
I dává nám týž svatý Pavel podobenství na přirozených věcech, abychom, co se těla vzkříšení dotýče, tomu lépe vyrozuměti mohli. Jest pak podobenství vzato od semene, kteréž od voráče suché uvrženo bývá do rolí tu v zemi jakoby umřelo a zetlelo, avšak nezahyne uvržené do země, ale pochází z země obrok neb obilí krásného zpuosobu nový. Tak i naše tělo vstane nezkažené, nepadoucí, ne křehké a zahynulé, jakž nyní jest, ale krásné, ušlechtlilé, silné, mocné a nesmrtedlné k životu věčnému.
Tatoť jest cesta skrze smrt tuto tělesnou do pravého a věčného života a vlasti. Tělo a krev dědictví Božího, v němž jiného nic není nežli život, dosáhnúti nemuože, protož musí to zkažené tělo na se obléci nezkaženost a též toto smrtedlné obléci nesmrtedlnost. Potom bude naplněna řeč, kteráž psána jest: „Smrt jest pohlcena v vítězství.“ (Izajáš ‹začátek komentované pasáže25.›konec komentované pasáže, Ozeáš ‹začátek komentované pasáže13.›konec komentované pasáže)
Kteříž věří v Krista, ti jsou již hřích, smrt i peklo přemohli. Protož potupíce smrt a v Kristu již posilněni jsouce řeknou: „Kde jest, smrti, tvuoj osten? Kde jest, peklo, tvé vítězství?“ Osten pak smrti jest hřích, moc hřícha jest Zákon. (‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže Korintům v ‹začátek komentované pasáže15.›konec komentované pasáže) Ale buď Bohu děkováno, kterýž nám dal vítězství skrze