všec[S5v]číslo strany rukopisuka dobrota, život[1946]život: Ziwot, radost, blahoslavenství, veselí a spasení. Tyť jest dobré věci Bůh všemohúcí zaslíbil, protož se nepochybně tak stane. Tomu zaslíbení věř, milý bratře, a vysvědčení Písma svateho o tělu vzkříšení pilně sobě v srdci upevni, nebť nás tomu svatý Pavel v mnohých řečech učí napomínajíc[1947]napomínajíc: napomijnagijtz. Avšak[1948]Avšak: A wſſak nás také nic[1949]nic: nitz hojnějí těšiti nemuože jako svědomí Písem svatých o tělu vzkříšení. Neb se tu nemluví slova lidská, ale Boží, jenž nám to všecko splniti račí, což jest[1950]jest: gṫ mluvil. Žádný[1951]Žádný: Ziádný nemá vuole Boží změniti ani také jeho předsevzetí jakou překážku činiti, nebť jest veliké moci, pravdomluvný a věrný, jehožto dobroty a mi[S6r]číslo strany rukopisulosrdenství žádný vyřknouti nemuože, protož nesluší o tom o všem pochybovati.
Písmo o těla vzkříšení.
Matouš[1952]Matouš: Mathauſs ‹začátek komentované pasáže13.›konec komentované pasáže[1953]13.: XIII: „Spravedliví budou svítiti jako slunce v království Otce svého.“
I tuť mluví o slavném stavu věřících potom když tělo vzkříšeno bude.
Jan ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[1954]5.: V: „Pán Kristus praví: ‚Jistě, jistě pravím vám: kdož řeč[1955]řeč: Ržeč mou slyší a věří tomu, jenž mne poslal, má život věčný. V potupení nepříjde, ale půjdeť od smrti do života[1956]života: Ziwota.‘“
Jan ‹začátek komentované pasáže6.›konec komentované pasáže[1957]6.: VI: „Tať jest pak vuole toho, kterýž mne poslal, aby kaž[S6v]číslo strany rukopisudý, kdož vidí Syna a věří v něho, měl život věčný a jáť ho vzkřísím v najposlednější den.“
Jan v ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[1958]8.: VIII: „Jistě, jistě pravím vám: bude-li[1959]bude-li: Budeli kdo řeč[1960]řeč: Ržeč mou zachovávati, smrti neuzří navěky.“
Ján ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže[1961]11.: XI: „Dále pověděl Kristus: ‚Lazar spí, ješto již byl mrtvý a v hrobě pohřbený.‘“
„Ale Kristus, jenž mrtvé obživuje a volá to, což není, aby bylo.“ (K Římanuom[1962](K Římanuom: Ržijmanuom v ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[1963]4.: IIII kapitole.)
Dále Jan ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže[1964]11.: XI kapitola[1965]kapitola: ka: praví: „Já jsem vzkříšení i život[1966]život: Ziwot. Kdož věří ve mne, byť také umřel, živ bude. A každý, kdož živ jest a věří ve mne, neumře na věky. I upřímě na tato slova vzkřísil jest[1967]jest: gṫ Lazara, jenž čtyři dni v hrobě ležel a tělo jeho se již bylo poča[S7r]číslo strany rukopisulo porušovati a smraditi.
Aby mdlé přirození při smrtedlné posteli strašlivé jsouc[1968]jsouc: gſautz o budoucím vzkříšení věřiti mohlo.
Mnoho jest těl z mrtvých vzkříšeno za časuo prorokuov a apoštoluov. Kristus vzkřísil syna vdovy (Lukáš ‹začátek komentované pasáže7.›konec komentované pasáže[1969]7.: VII), vzkřísil dceru knížete školy (Lukáš ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[1970]8.: VIII), vzkřísil Lazara (Jan ‹začátek komentované pasáže11.›konec komentované pasáže[1971]11.: XI). Svatý Petr vzkřísil Tabitu (v Skutcích ‹začátek komentované pasáže9.›konec komentované pasáže[1972]9.: IX). Též ‹začátek komentované pasáže20.›konec komentované pasáže[1973]20.: XX: svatý Pavel Eutycha. ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[1974]4.: IIII královské ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže[1975]4.: IIII: Elizeus prorok vzkřísil syna své hospodyně z mrtvých. ‹začátek komentované pasáže3.›konec komentované pasáže[1976]3.: III královské ‹začátek komentované pasáže17.›konec komentované pasáže[1977]17.: XVII: Eliáš prorok vzkřísil sareptánské dítě.
Itemcizojazyčný text dva veliká a