zmr[S8v]číslo strany rukopisutvýchvstání[1997]zmrtvýchvstání: z Mrtwých wſtánij připojuje, že se žádným obyčejem odciziti a odděliti nemuože, v tato slova: „Kristus vstal z mrtvých, což jest jistá věc[1998]věc: wětz. Tehdy my zajisté též zas vstaneme. Neb Kristus jest hlava naše a my oudové. Hlava pak ouduov svých za sebou nenechá a neopustí. Kde on jest, tamť my též musíme býti, nebo jsme oudové téhož těla z těla a kostí jeho.“
Efezským[1999]Efezským: Ephezſkým ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[2000]5.: V kapitola[2001]kapitola: ka: Kdož tu nesmírnou lásku a slávu veliké i znamenité milosti Boží může vypravovati, že Buoh sstoupiv z nebe, poníživ se ráčil člověkem[2002]člověkem: Cžlowěkem smrtedlným býti, aby mdlé a křehké lidské přirození skrze osobné smíření s nesmrtedlným Božským[2003]Božským: Božſkȳ přirozením k nesmrtedl[T1r]číslo strany rukopisunému životu z nekonečné Božské moci mohl vyvýšiti, bychom věřili, že nám takové zboží dáno jest a takové blahoslavenství že nás očekává, kterak bychom toužiti mohli, neb přirození všech věrných, jenž jest před Kristem i po něm bylo a bez pochyby v Kristu bude pravém člověku[2004]člověku: Cžlowěku a Bohu, též nesmrtedlnost na sebe vzalo.
Protož vzkříšení Páně jest mocné potěšení, jimžto svatý[2005]svatý: S: Pavel umysl Korintských upevňuje pravíc[2006]pravíc: prawjtz: „Kristus vstav z mrtvých prvotiny těch, kteříž zesnuli, byl. Nebo poněvádž skrze člověka[2007]člověka: Cžlowěka smrt, také skrze člověka[2008]člověka: Cžlowěka vzkříšení mrtvých. Neb jakož skrze Adama všickni umírají, tak i skrze Krista všickni [T1v]číslo strany rukopisuobživeni budou. Ale jeden každý v řádu[2009]v řádu: Ržádu vlastním: prvotiny Kristus, potom ti, jenž Kristovi jsou v příchodu jeho.“
I dává nám týž svatý[2010]svatý: S: Pavel podobenství na přirozených věcech, abychom, co se těla vzkříšení dotýče, tomu lépe vyrozuměti mohli. Jest pak podobenství vzato od semene, kteréž od voráče suché uvrženo bývá do rolí tu v zemi jakoby umřelo a zetlelo, avšak[2011]avšak: A wſſak nezahyne uvržené do země, ale pochází z země obrok neb obilí krásného zpuosobu nový. Tak i naše tělo vstane nezkažené, nepadoucí, ne křehké a zahynulé, jakž nyní jest, ale krásné, ušlechtlilé, silné, mocné a nesmrtedlné k životu[2012]k životu: Ziwotu věčnému.
Tatoť jest[2013]jest: gṫ cesta skrze smrt