o křesťane, mysli, že se očišťuješ k novému rození, rovně tak jako Žena, kteráž má mouky a trápení při porodu, avšak přichází jisté obveselení a radost.“ Pamatuj na to, kterak Pán života, sám Kristus, v toto rytěřování stál a s smrtí zapásil, tobě ku potěšení a pomoci nad ní svítězil. Pamatuj také, kterak mnoho věrných křesťanuo, svatých a mučedlníkuov od počátku světa a od té chvíle, jakž Kristus z mrtvých vstal a oslaven jest, v takovém a ještě mnohem větším trápení bylo, avšak Kristus jim milostivě a mocně táž utrpení míle snášeti pomáhal a jim svou svatou milost dával. Pamatuj též i na to, kterak se svatí anjelé Boží a všecken zbor nebeský raduje, že ty od smrti hříchuov a této nouze vysvobozen budeš a béřeš se k bohaté slávě Boží nebeského dědictví a vlasti (Římanuom ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže). Pamatuj, kterak utrpění tohoto nynějšího času nejsou rovná k slávě, kteráž se zjeví k nám, nebo naše protivenství, kteréž časné a snadné jest, přináší věčnou radost skrze víru.
Nebo cožkoli vidíme, to jest časné, ale čehož nevidíme, jest věčné. Pamatuj, kterak nevymluvným zpuosobem v Boha více pravdy, milosrdenství, dobroty, moudrosti, opatrnosti, pomoci, potěšení a moci jest tak, že stvořenj žádným obyčejem srozuměti a toho žádati nemuože, a toť má všecko naše býti skrze něho a pro Krista, jehož nám Otec nebeský dal za Spasitele. Taková veselá a zmužilá myšlení mají v srdci každého věrného křesťana při času skončení panovati a protož máme za to po všecky dni života našeho Pána Boha prositi.
Protož, jestliže týmž obyčejem pracujíc a bojujíc s tvú mdlobou a na nevěru svou toužiti budeš před Bohem s žádostí Božské spomoci a dosáhneš Krista a nepustíš ho od sebe, ale jeho samého se přídržíš, velikými a neustavičnými prosbami modlíc se žádaj toho, cožť se nedostává, ‹začátek komentované pasážeať by›konec komentované pasáže dodáno bylo. Pokudž to učiníš, tehdy všecky věci dobře stojí a bezpečny jsou. Nebo