spomoci.“ Jakoby řekli: „Jižť jest veta s nim, musíť umříti a zahynúti, žádnýť ho, z rukou našich vezma, neuzdraví.“
Týmž zpuosobem, milý křesťane, ten náš nepřítel strach smrti na tebe pustí, ale ty buď potěšen a dobré mysli a tuto dobrou naději v srdci upevni. Kristus jest nepřítele toho přemohl, tež i ty ho skrze Krista přemuožeš. Uvrz štít víry na Krista a řekni: „Muoj Pán Kristus, král slávy a pán života, živ jest a kraluje. Onť mne v smrti nezanechá, toť já vím, že mám při něm věčně živ býti. Ale žeť mne nyní dává v pokušení a abych časně umřel, toť mi se děje k dobrému mému. Nebo mám-li do věčného života přijíti, tehdyť vždy musím tento bídný a časný život opustiti a jemu umříti, abych tepruv právě počal živ býti. Při tom jest mi užitečno, abych skrze svou vlastní smrt zkusil, kterak mi velikou lásku Kristus okazuje a jaké veliké věci jest pro mne učinil, poněvádž jest za mne umřel a sám smrti okusil, ji zahladil a zhasil i brány pekelné přemohl. Neb toho bych jistě byl tak (nikoli jináč) nezkusil, jak veliká platnost a moc života jest v Kristu, kteráž jest smrt naši požřela, aniž bych byl Kristu, Pánu a vykupiteli svému, tak vděčným a milým učiněn. Protož, poněvádž Kristus živ jest, takéť i já živ budu a máť mi tato časná smrt toliko spasitedlný a zdravý sen býti a dvéře do pravého života. Amencizojazyčný text.“
Druhé byl jest Kristus pokoušen i hříchem, ‹začátek komentované pasážejako by›konec komentované pasáže hříšníkem byl, a to tehdáž, když jsou mu řekli: „Jsi-li synem Božím, tehdy sstup s kříže. Pomáhalť jest jiným, ať sobě sám spomuože.“ Jakoby chtěli říci: „Onť jest s klamáním zacházel. Neníť on synem Božím, ale hříšníkem.“ Takovýmť zpuosobem zlý duch, totiž ďábel člověka nemocneho pokouší: Předloží mu všecky hříchy, kteréž jest kdy páchal a provinil proti Pánu Bohu, ‹začátek komentované pasážezda by›konec komentované pasáže ho mohl v zoufání přivésti, aby se žádné naděje a milosti v Boha nenadál. Ale ty tuze v víře stuoj a řekni: „Jsem v sobě sám veliký hříšník a hoden jsem zatracení.