zemřelo od Dan až do Bersabé sedmdesáte tisíc mužův. Ale on chvátal ku Pánu Bohu pro spomoc, vyznal své hříchy, žádal milosti a ustavil Bohu oltář na městišti Areuna Jebuzejského obětujíc zápalnou i mrtvou obět. A Pán Buoh se smiloval nad zemí tak, že rána Boží přestala nad lidem Izdrahelským. Tak také vyznávajte svou nepravost, volajte a proste za milost, obětujte příjemnou obět z skroušeného srdce skrze Krista Ježíše a bude nám spomocno.
Jonáš ‹začátek komentované pasáže3.›konec komentované pasáže: Buoh hrozil skrze Jonáše velikému městu Ninivé, ‹začátek komentované pasážeže by›konec komentované pasáže je chtěl ve čtyřidceti dnech zahladiti. Ale Ninivétští uvěřili tomu kázaní a počali se v veliké pokoře polepšovati a Buoh se nad nimi slitoval a šanoval jich. Též vy tak učiňte nepochybujíc o Božím milosrdenství, nebť jistě chce spomoci, když ho jediné v věřící modlitbě vzýváme. Však skrze svatého Pavla o sobě provolává a svědčí, že jest bohatým Bohem těm všem, kteříž ho vzývají (Římanuom ‹začátek komentované pasáže10.›konec komentované pasáže).
Také vás prosím, že touto mou krátkou zprávou pohrdati nebudete, nebo já mdlý oud spolu ouduom v Pánu na pospěch a v veliké mdlobě nyní podlé milosti Boží chtěl jsem vám poslúžiti, ač bych vás radši oustně potěšil, bych s to býti mohl. Ale chci se za vás na tento čas modliti a prosím Krista Ježíše, toho svrchovaného a najzkušenějšího lékaře, aby toto lékařství duše a apateky své, totižto z Svatého písma sebrané a udělané v našich srdcích ráčil mocné učiniti, abychom v pravé milý křesťanské víře v zazžené Boží lásce a bližního svého v stálé trpělivosti, v kříži poslušného následování Krista a v pevné naději věčného života Ziwota skrze Krista nyní i po všeckny časy očekávajíc dojíti mohli. Amencizojazyčný text.
Proste také Pána Boha za mne bídneho hříšníka.
V první kanonice svatého Petra v ‹začátek komentované pasáže4.›konec komentované pasáže kapitole.
Cžas jest, aby se počal soud od domu Božího, poněvádž se pak najprvé počíná od nás, který bude konec těch, jenž nevěří evangelium Božímu. A poněvádž spravedlivý sotva spasen bývá, nepobožný pak a hříšník kde se ukáže? Protož, kteří trápeni bývají podlé vuole Boží, jakožto v věrného Stvořitele nechť složí duše, dobře činíce.