i zbožie svrchupsané kteréžkolvěk a je držeti i mieti muož, až by všecky věci svrchupsané věrně naplněny byly. Neb skrze toto naše zjednánie i práva naše budú bez úrazu i svrchupsaných jasných kniežat, margrabí, vévod a manuov i jiných urozených duostojenství a zboží mnohem viece budú jista a moc královská také pomocí bude bezpečna.
Ačkoli vedlé lidského práva knieže práv a súduov jest prázden a všecky lidi sobě poddané má súditi a sám od žádného súzen nebývá, však že jest hodná řeč velebností kralujíciemu, aby se vyznal, jsa kniežetem, že jest k právóm zemským zavázán, jakož sme to skrze předky naše krále české přejasné shledali zachováváno býti, tiemto ustanovením za právo činíme, jestliže by snad kdy někdo od nás aneb od budúcích našich králuov českých jasných, kteříž budú v ty chvíle, pravil, že by mu se moc dála aneb některú při že by s námi vzieti chtěl, tehdy najvyšší komorník a páni neb kmetové o tej při a obtiežení ptáti se mají a tázati pilně.
Potom cožkoli spravedlivého shledají, vypovězte a za právo usuďte, k jichžto výpovědi a právu státi i povoliti král má jakožto poddaný aneb jiný žalující, a to z milosti královské buď držáno, avšak čest a počestnost královského duostojenstvie v tom zachovávajíce, zvláště aby pro žádnú příčinu žádným vymyšleným během neb cestú proti králově osobě póhon neb povolánie před súd nepocházelo osobně, ale proti úředníkóm jeho, kteříž by k tomu vydáni byli, súdem má jíti. Neb skrze to světlo spravedlnosti, jehož zvláště žádáme, po všem království našem čisto zachováno bude a milosti našie žádost horlivá, kterúž k spravedlnosti máme, milostivými skutky bude ozdobena.
Z obyčeje slavného pošlo jest, aby beze všie vady poctivost v najvyšším dustojenství královském, čest byla zachována bez úrazu. Žádný póhon osobní přejasného krále proti žádnému nemá jíti, ale přihodilo li by se o právích královských, že by je kto držel, aneb jiná žaloba zvláštních osob, jménem hofrychtéře králova buď ta žaloba vedena i póhon, kterýžto rok slušný jim položiti má, aby před Královú Velebností stáli vedlé toho, jakž by zřiedil.
Pakli by snad kteří urození neb ktokoli jiný proti Velebnosti Královské neb proti lidem jeho co provinil, tehdy hofrychtéř muož listy královskými takové povinníky trhem zjevně kázati provolati, aby k roku určenému stáli na králově