v ustech. To jméno slyšeti jest jako nebeský zvuk v uší. O tom jménu mysliti jest utěšená radost v srdci, jakožto jest dávno proročským předvěděním zvěstováno, že jemu jest mělo to jméno vzděno býti, že to sú usta božie jmenovala. To přesvaté jméno, že kolikrát na ně vzpomeneš, duši utěšené posilněnie přijmeš. A jakož praví svatý Bernart, že to jméno jest pravé nebeské lékařstvie. To jest jméno Ježíš, ješto plaché a hněvivé lidi upokojuje, pýchu ku pokoře připravuje, jedovatú střelú smrtedlných hřiechóv lidi zastřelené uzdravuje, všelikú nečistotu hřiešným ostuzuje. A nadto nade vše to svaté jméno Ježíš všeckny nedostatky od duše vyhoní a spasuje to svaté jméno, ješto jest nosil svatý Pavel apoštol před krály i před všelikými národy jako světlú osviecenú sviecí na sviecně. Protož zpráva to svaté jméno slove Ježíš, totižto spasitel. A takto jest řiekal svatý Bernart v své duši žádostí: A ty, milý Ježíši, pro tvú svatú milost rač mně býti Ježíš, totiž spasitel.
Druhé tento slavný den svatá cierkev slaví pro pamět jeho svaté krve jako toho dne najprvé prolitie. Tu slušie věděti, že jest Kristus starého zákona ustavenie rušiti nechtěl, ale se obřezati dopustil pro rozličnú věc. Najprvé proto, aby že jest pravé tělesenstvie na se vzal, proto staré právo drže obřezán, aby skrze jeho krve prolitie měli bludné viery lidé do jeho tělesenstvie dolíčenie a ujištěnie. Druhé proto se obřezati dopustil, aby židé, ižádné omluvy nemajíc,