je, nežli oni sami se, miluje, i budú se divným a nevýmluvným utěšením v slávě jeho radovati. Poněvadž tehdy spravedliví budú tak velikým štěstím blahoslavení, jisté jest, že nespravedliví tomu odporně budú nevýmluvným neštěstím biední, nebo jako spravedlivé divná krása, rychlost, síla, svoboda, zdraví, rozkoš, veselost učiní, aby zpievali. Tak nespravedlivě veliká a nenadálá mrzkost, zpozdilost, mdloba, služba, neduh a bolest učiní, aby lkali a plakali. Dlúhost také života, kterouž spravedliví pro užívaní dobrých věcí svrchovanou milostí milovati budú, nespravedliví pro neskonečnú múku, kterúž mučeni budú, v veliké ji budú mieti nenávisti. Ó, múdrosti, co bych jiného pověděl, nenalézám, jediné jako spravedlivým bude k radosti a ke cti, tak nespravedlivým, což koli budú uměti, bude k zámutku a k hanbě. Ale přátelství, kterýmž se dobří svrchovaným utěšením vespolek spojí, jestliže které mezi zatracenci k větší jim bude muce, neb čim více které milovati budú, tiem se viece z jich muky budou mútiti. Rozbroj mieti budú se vším stvořením a všecko stvoření v odporu bude proti nim, protož z toho miesto moci dobrých taková na ně nemoc přijde, že nic ovšem těch věcí, kteréž by chtěli, nebudou moci mieti, a což by koli měli, tohoto by mieti nechtěli. Protož za čest svatých obdrží věčné pohaněnie a ty věci, jakým koncem zavříny budú. Jistě jakož přátelé boží budú bezpečni, že nikdý neztratí těch dobrých věcí, tak tito nepřátelé boží ovšem naději