proti nespravedlivým. Pátý žalobník budú lidé nuzní, kterýmž sme křivdu činili. A tehdy se naplní ona řeč Davida: Poznal sem, že učiní bůh súd nuzného a pomstu chudých. Neb ten, kterýž sedí na cherubínu a serafínu, kterýž chodí po křídlech větruo, hrozný v radách nad syny lidskými, tehdaž súditi bude pře chudých, když státi bude v veliké stálosti proti těm, kteříž sú je sužovali. Tehdy pomstí všech věcí otec sirotkuo a súdce vdov, ale trpělivost chudých nezahyne do konce. Také žalovati budú poddaní na nešlechetné a netbanlivé, pyšné, smilné své kněží. Jakož svatý Bernart die: Ó, hrozný bože na syny lidské! Nadarmo tehdáž budú řéci bídní horám: Padněte na nás a pahrbkom přikryjte nás! Přijdúť před stolici Kristovu, tuť bude slyšána těžká a tvrdá žaloba od těch, jichžto žoldy byli sú živi a neobmývali hřiechuo jich a byli sú jich slepí vuodce a prostředkové lstiví. Šestý žalobník jestiť hřiech. O tom Jeremiáš mluví: Trestati tě bude zlost tvá a odvrácenie tvé láti tobě bude, protož hříchové budú přivázáni na hrdlo člověku. Jakož Ozee prorok dí: Svázána jest nepravost Effraimova, skrytý jeho hřích. A Trenorum: Shromážděni sú a vloženi na mé hrdlo, totiž hřiechové moji. Rovně jako krádež zloději přivázaný na hrdlo žaluje naň, tak tehdáž hříchové žalovati budú na bídného člověka. A v knihách Přiesloví: Nepravosti vlastní činí nešlechetného. A provazy hřiechuo svých obvázaním jedenkaždý svázán bývá. A protož dí prorok: Provazové hříchuo obvázali