[26]číslo strany rukopisuhorského penieze nechtějí vzieti ani haléře. A vidúc dobrý peniez střiebrný, nechtějí jeho v haléři. A já jsem druhdy tři čisté penieze v penězi chtěl dáti, a nechtěli jsú vzieti, ta slepota přišla na lid z nebe pro zlosti, jakož die Šalomún: Excecavit eos malicia eorumcizojazyčný text, neb v každé zlosti tento lid tápá až do hrdla. A žádné zlosti nenie nynie, by pod Vaší[m]Vaší] waſſie Jasností plné svobody neměla, vraždy, zrady, pálenie, země hubenie, lúpežové, krádežové, kacieřstva, bludové, vysokých lidí utiskovánie, tlačenie, puzenie. A kto lépe muože tý zlosti provésti, to jest lepší v tomto královstvie. I proto by nebylo jiné rány na Vaši Jasnost jednota. Dostiť jest Vašie Jasnosti zamúcenie skrze chudinku pohrdánie, nébrž od královstvie zamietánie. Tiem chce Pán Buoh Vaši Jasnost ku potřebú[12]spojení ku potřebú je škrtnuté ku pokoře přivésti, neb ste někdy pýchu velikú v svým srdci vedli, něco sobě před oči Pánu Bohu nelibého předkládajíce. Druhé, chce Pán Buoh Vaši Jasnost tiem přivésti ku poslušenstvie starších tvých, totižto papeže a ciesaře a tvých duchovních otcuov. Neb v jistotě kdy by Vaše Jasnost jich poslúchala, by byl horší peniez bráti. Brali by jej. Neb král polský prostě dělá peniez jako měděný, avšak jej berú, a co rozkáže, všeho poslušni jsú, neb on poslušen jest papeže, ciesaře, kněží a má při sobě vysoké lidi a v řádu stojí a to jemu domitacizojazyčný text, že se jeho chudinka bojí a jeho vuoli plní. Též by bylo Vašie Jasnosti i protož radať jest má, jako anjel radil Agar: [15]číslo strany ediceGenesis 24.: Navrať se a pokoř se pod rukú paní tvé. Ale opustě dalšie řeč toho, kterak by Vaše Jasnost měla to uléčiti, to psáti budu. Neb lidé lakomí, bohatí mají jich dosti a již je jako mezi kamenie meči ráčí zaraziti, peniez menší,