[36]číslo strany rukopisuberánka v trní za rohy visícieho, totiž tělo Pána Krista v koruně trnové na kříži rozpatého. Čtvrté, přenesl jest od nich uměnie všecko, neb dnes již neumějí, neb všecko pravé uměnie jest již v samé latinské řeči, a té oni neumějíc, nic neumějí. Páté, přenesl od nich líbeznost všecku, což jest prvé ten lid měl krásy, okrasu libú k nebi i k zemi, již jsú ohyzdní, a lid křesťanský jest libý, a tak dále. Co pak má o židech Vaše Jasnost činiti, račte věděti. Najprvé, když se nerúhají vieře křesťanské, že nemají shlazeni býti, ale mají trpíni býti, ne jako [20]číslo strany edicesvobodní, ale jako vězňové, aby čili, že jsú proti Pánu Kristu shřešili, mají znamenie židovské vždycky nésti, a nenese li, má rychtář jíti i zašikovati před lidmi zevně až do šatlavy. A bude li s křesťankú nalezen, vedlé práv Justinianových, má s ní zahrabán býti a kolem probit. Kdož se rúhá Pánu Kristovi nebo milé Panně Mariji, muož hned v usta bit býti od každého křesťana, ktož muože křivdy pomstiti ani král, ani právo nemá nic řéci. Mají jako vězňové držáni býti v úzkosti, ne tak jako nynie, mají svobodu velikú a větší nežli dobří křesťané, než mniši, doktoři, biskupové, neb nynie žádného biskupa nenie v české zemi a doktora žádného krom mně. A já biedami sem tak utrápen, že blaze by mně bylo, bych byl u Vídni. Ale z země nelze, kde mnich jde, neb já, neb kněz, který s hradu křičí na nás nectně, kamením házejí, tak hanějí, že jedné k milému Pánu Bohu srdce obrátie, aby on to viděl a pomstil, neb v Praze nenie toho žádnému potúžiti, aby to stavil. Ale žid, kdy přijde, má svobodu etc.cizojazyčný text Rúcho má býti jich rozdielné od křesťanuov a v kuklách, aby šíje kryli. Lichvami a dielem mají