[173]číslo strany rukopisua již nejsú, tajným během. Najprvé, v svým rozumu, v kterým všecky věci jsú vždycky jako v zrcadle. Druhé, skrze svú živú paměť. Třetie, v příčinách té věci, jako múdrý hvězdář pozná, kdy bylo kaženie slunce pře[d]text doplněný editorem deseti léty, neb vie příčiny toho, též tuto.
[88]číslo strany ediceBudúcích věcí poznánie od Pána Boha jest poznánie jasné těch věcí, které nejsú, ale mají býti trojím během. Najprvé, skrze svuoj rozum, neb tam všecky věci se svítí a jsú popsaný jako v zrcadle. A toť slovú kniehy života v Pánu Bohu. Druhé, neb Pán Buoh zná čas, kdy budúcí věc vezme stránku svú od Pána Boha, aby něco bylo. Třetie, v příčinách, neb je zná jako hvězdář, že po roce má zkaženie slunce býti.
Všech řečí poznánie od Pána Boha jest poznánie každého, jazyku rozuměnie trojím během. Najprvé, neb jest stvořil jazyk lidský k mluvenie, i proto ví, kterak mluví, neb jest jemu dal k tomu vešken spuosob. Druhé, neb co umie člověk, umie Pán Buoh a vejše. Třetie, neb každé věci poznánie jest v něm a od něho, i proto že toto také jest od něho, zná to výborně.
Mrzkých věcí poznánie jest poznánie od Pána Boha, hubených věcí, malých i zavřených jako vší, blech, komáruov pro tři příčiny. Najprvé, neb jest je stvořil a krmí je a spravuje je. Druhé, neb jest také v nich a ty věci mocí božie, která jest v nich, jednají své věci. Třetie, neb