[162]číslo strany rukopisuse obrátí, a protož po súdným dni oheň vypálí a srovná všecku tu mateři krom těl lidských, které neb do pekla, neb do nebe budú vzata. A ten trupel bude netvárný a z něho Pán Buoh stvoří novú zemi i vody i povětří čistčí, tisíce krát nežli jest nynie, země vedlé oné řeči, aj všecky věci činím nové.
Idea, která byl jest před počátkem světa, jest forma v mysli boží a v múdrosti božské, majíc v sobě formy všech forem, které kterak měly jsú stvořeny býti, jakž pak vedlé té formy, úmyslu božieho všecky věci stvořeny jsú a ač mnoho forem jest v stvořenie, však jediná forma v Pánu Bohu, všecky rozdiely všech forem stvořenie v sobě na rovině jako v zrcadle jsú, mnoho tisíc forem, kdy jsú proti zrcadlu, avšak jediné zrcadlo všecky v sobě drží, tak tuto.
Aniversalia, která jsú byla před počátkem světa, jsú obecnice mnohé tvárnosti v sobě zavierajíc, jako řka hovado. To slovo hovado zavierá v sobě všecky věci, živé čtveronohé, nerozumné, v kterých jest rozličná tvárnost a jednostajná podobnost, též řka: Pták mnoho tvárnosti v sobě zavierá, ale to jest česky těžko vymluviti. A jakož dí Porfirius, že mnoho lidí jsú jeden člověk, to jest bylo před stvořením světa.
Město, v kterým Pán Buoh byl před stvořeniem světa, jest jeho byt a osoba svatá, která jest i dnes sama sobě za miesto, [83]číslo strany ediceneb