[161]číslo strany rukopisuani měsiece, ani hvězd, i protož noc byla. Také kdyby v té chvíle byl člověk vidomý, nic by neviděl, a proto orlojové počínají právě první hodinu dne, od první nebo od přední noci, a tu noc přičtú ke dni potomní. Neb na počátku světa noc jest prvé byla než den, a tak se srovná počet hodin od počátku světa, čta až do této chvíle.
Země, která byla před počátkem světa, jest trupel, které Pán Buoh jest stvořil, chtěje z něho všecko stvořenie stvořiti a každú tvárnost jako hrnčieř z jedné hromady hlíny udělá, co chce: formu člověčí, koňskú, volovú, psí neb jiné věci. Též tuto a ta země neměla žádného spuosobu ani tvárnosti a z té i nebe i země i všecky věci sú učiněny v mieru, v počet a u váhu, a kterak koli mění, se svět navlas váhy a toho truple nepomine.
Země, marná před počátkem světa byla jest země, nenesúc žádného ovoce, ani k tomu spuosobu majíc, a země prázdna před počátkem světa jest země, nemajíc žádného přebyvatele na sobě, neb nic nebylo jest, ale že písmo nazývá ten trupel na počátku nebem i zemí, to jest protože z něho nebe i země stvořeno jest, a potom zemi pro hrubost, neb my hrubí z té hrubosti počátek máme, a anjelé z čistčí věci.
Mateři netvářná, která byla jest před stvořením světa, jest ten trupel, z kterého všecky věci stvořeny jsú a vyšly jsú, jako z mateře, a všecky věci porušitedlné a smrtedlné v ní