[157]číslo strany rukopisuv pekle, neb to klásti bez písem jest nad sílu lidskú, nebo člověk zemný o těch věcech nic nemuož jistého věděti, leč by někaké světlo prorocké měl v sobě a toho žádný nevie do sebe, leč po smrti a všakž i to položiti chci, puokudž písmo oznamuje, jest viec věděti utěšena.
Před ustanovením světa kronika jest kronika ukazujíc, co jest bylo prvé, nežli svět byl stvořen, že bylo jest jeden většie, totiž Pán Buoh a Trojice svatá a tmy propasti a nic a vody a duch boží a mateři bez forem a uměnie božie a rada božie v Pánu Bohu a všecky věci prvé v Pánu Bohu byly jsú nežli v sobě a jsú ještě dnes v něm lepším bytem než v sobě a v těch věcech krátce, Vašie Jasnosti, a rozumně chci sepsati pořád.
Pán Buoh jest najprvnější duch, rozumný v sobě, vždycky jednostajný a neproměněný, od žádného nepošlý, od kterého všecky věci pošly jsú počátkem nevýmluvným, kterému každú dokonalost, když připíšem z naší síly v najvyšší vysokosti, ještě sme nic nepočeli o jeho slavnosti nevymlúvati, neb jest byt nad bytí dobrota nad dobrotu, chvála nad chvály, síla nad síly, pán nad pány a král nad králi.
Byt božský jest nerozdielná podstata v sobě sama zavřena bez smíšenie od každé osoby božské rozuměna, o kterém bytu věří Židé i pohané i křesťané bez pochybenie. Jakož první artikul naší viery