Budeš li zákon božie držeti a jím se zpravovati, budú se tebe lidé velmě báti. Pak li nebudeš se Pána Boha báti a jeho řeči zachovávati, a lid porozumí, že jsi Bohu ohyzdný, hned lidé na tě také dbáti nebudú, a budú tebú pohrdati a v nenávisti mieti. I protož aby Vaše Jasnost věděla, co jest zákon božie, ne to, co bludný lid praví, že by byla sama biblí nebo samo čtenie, ale všecko písmo na ni doktoruov svatých a práva duchovní otcóv svatých, totiž decretcizojazyčný text a decretalescizojazyčný text. Agenda v kostelech a pontifikál, neb sama biblí nenie dostatečná, cierkev svatú zpravovati, v žádné svátosti počna ode křtu až do jiných. Najprvé, o křtu: apoštolé křtili ve jméno Ježíše a čtenie die: ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, bez křižma, oleje svatého, bez prsti, bez soli. I proto vezma agendu, lépe mě zpraví agenda, kterak mám křtíti a jistěji nežli bible. Opět kterak mají kněží svěceni býti, toho nenie nikdyž v zákoně, ale v pontifikálu jest, opět biskupy, krále, kterak korunovati. A proto vedlé zákona božieho musili bychme býti bez kněží, bez biskupuov, bez králuov, neb bychme nevěděli, kterak jich vysazovati. Opět v písmě druhdy zmietež jest a spletenie, jako sem prvé o formě položil apoštolské a o Páně Krista. Nébrž tu: Kto nebudú jiesti těla mého a mé krve nebudú píti. A jinde: Kto jí z toho chleba, živ bude na věky. A o apoštolech die, že bychu ustavični, každý den v lámání chleba, a svatý Pavel tresce, že se v chrámu opíjeli. A to znamenie, že jsú apoštolé neposvěcovali krve božie, neb by nedopustili až do opití ani k tracenie. I protož v tom rozdvojenie písem potřebie jest, doktoruov svatých naučenie a to držeti, co