jest chvála božie i spravedlivost v lidu při židovských králích a najviec při Šalomúnovi a Ezechiášovi, králi spravedlivému. Ale proroci, mudrci a nynie doktoři a mistři přidáni jsú králóm a mocným lidem na radu. Vedlé kterých rady, kdy činí dobře, stojí králi i královstvie, potom z vuole božie povstal Julius, ciesař nenarozený ale z břicha mateře své vyřezaný, jako i předek jeden Vašie Jasnosti Boček řečený, neb byl bokem vyřezaný, po kterým Pán Kristus narodil se, stípil novotnú cierkev svatú. Ne mocí královskú, ale krví svú svatú a svých svatých mučedlníkuov, kteří trpiec přemáhali jsú krále silné i krajiny i královstvie, neb dnes královstvie všeho světa mají poddaní býti pod moc ukřižovaného milého syna božieho, který nepřišel jest, aby zde byl králem na světě, aby vražedlníkem nebyl, ani ukrutníkem, ani dráčem chudých lidí, ani pyšníkem, neb ti hřiechové druhdy z mušenie králóm jsú přirození. Nepřišel, aby bohatým byl na světě, aby bohatým lidem nedal příčiny k hledánie bohatstvie tělesného, aby lidé nelakomili, neb bohatstvie marná věc jest, kterého lidé nic sebú nebudú moci vzieti a nemuož pomoci v najpilnějšie potřebu. I přišel jest na svět jako mistr, jakož mu řekl mládenec: Mistře dobrý, co činie, budu mieti život věčný v mistrovské osobě, ráčil přijíti pro čtyři věci. Najprvé, aby nás učil cestám spravedlivým k královstvie nebeskému. A proto přišel z nebe rádce pravý, pokolenie lidskému,