Achab že zabil Nabota, krev jsú jeho psi lízali, i z Jezabel jeho ženu tak Antiochus umřel jest, ano mu střeva vytáhli, tak Adonizebetovi ruce i nohy utěli. Judicum primo. I proto králóm sluší se báti hněvu božieho a dobře činiti, aby v bídy žádné neupadl i jiným. Jedenádcté, proto aby zde jsa, v hrubým těle slúžil Pánu Bohu, kterého nevidí, a jeho miloval nadevšecko, totiž viece než sám se, když by mohlo býti, že by Pán Buoh měl umřieti a ty, že by raději zvolil sobě sám umřieti a statku nic proti Pánu Bohu nevážiti, starati ani dieti, a aby miloval jeho prostě pro jeho dobrotu, by pak od něho nic neměl. Dvanádcté, aby zde jsa, miloval bližnieho svého, jako sám se, nébrž druhdy viec než sám se. Najprvé, svého vyšieho jako krále, viec než otce, potom ženú viec než otce, i děti viec nežli otce. Ale otce a mateř aby miloval viec než sám se. Potom dobročince svého, ale více li než zločince svého. Potom všecky napořád, nahé odievaje, lačné krmie, nemocné navštěvuje a vězně mrtvé pochovávaje, ale nynie, najjasnější králi, láska všecka potuchla.
O vyvýšenie řáduov spravedlivých a k utišenie zlosti nespravedlivých ráčil jest od počátku světa Pán Buoh vyzdvihnúti vyšší mocí. A najprv, počna od Adama, ten otcovstvím a ustavením anjela svatého řiedil svój potomek, jsa jich patriarcha, potom povstal Nemrot, obr, ten silú poddal sobě lidí a mocný