prvotní a najvětší. Tak darové Ducha svatého a světlo božské obživující. Najprv, stupuje z nebe k tomu duostojenstvie jako k hlavě, aby odtud ve všecky údy se rozlévalo, a proto svatý Petr slove Ceffe, totiž hlava úduov obživující. Druhé, slove slunce proto, neb jako od slunce všecky hvězdy berú své světlo větší i menší, tak všickni králové a kniežata, patriarchové, arcibiskupové, biskupové, doktoři, preláti i kněží mají od jeho duostojenstvie a svátosti všecka svá bráti duostojenstvie i světlo, kderému duostojenstvie každé světlo, kterakkoli na zemi osviecené v ručím duchem božské světlo v té svaté stolici zavřené, má s pokorú čúti a s poctivostí, a odtud své duši bráti obživenie svému stavu pravé, božské, trvavé a každému v každým národu líbezné osviecenie, od kterého duostojenstvie, kto se otieže, že jest ratolest mrtvá světu, žádným plodu neužitečná, od kterého svatého duostojenstvie králové, kteří jeho světla nemají jsú tmaví a neužiteční, žádné jasnosti krve urozené v sobě nemajíce a jako hvězdy temné slunci se protivíce, hodný z nebe svržený a zkažený až do konce. A proto při té svaté božské stolici každé duostojenstvie, které chce vysokú slávu na zemi se stkvíti a řádem a pláštěm oděn býti, v svým stavu pře okrášenie má k té svaté stolici se hnutí, při které bezpochyby jest božské duostojenstvie biskupské i královské maje tři koruny. V jedné koruně ve jméno svaté Trojice v jednom božstvie, kteréžto koruny najvyšší korunú božskú znamená, korunu, od kteréžto