tento svět, když přijde po nich do věčné radosti sladčeji odpočíval, jako mlatec po veliké práci lépe spí než pán na peřinách, také aby neuměl člověk zde sobě věčného miesta, kdy by tesknosti neměl. Opět že tesknost jest cesta nepoškvrněná, neb v tesknosti člověk dobrý nehledá zlého než Pána Boha vedlé oné řeči. Imple facies eorum ignominua etc.cizojazyčný text Naplň, Pane Bože, tváří jich hanbú tesknosti a bolestmi a budúť hledati tváře tvé, Pane Bože, a tesknost jest cesta krátká, neb v ní člověk žádá smrti a druhdy jest tak veliká jako těch, kto sedí na smrt do zajtřie u vězenie, že jest těžší nad smrt a chválí ty, ktož jsú již přeskočili. Aby mohlo býti, již by raději byl na břehu smrti, nežli že k ní plyne a jest cesta bezpečná, všecka odrazuje pokušenie a rozkošná, neb vždy má potěšitele a vedlé sebe Pána Boha, vedlé oné řeči: Juxta est domini etc.cizojazyčný text Vedlé boku jest Pán Buoh tiem, kto jsú zamúceného srdce, i anjela svého. Toho duovod jest v pašiji, že když Pán Kristus tak zamúcený byl, že se krvavým potem potil, měl anjela božieho těšícieho se a posilujícieho sebe a já i Pannu Mariji těšícieho sebe vedlé oné řeči: In omni tribulacione et angustia nostra.cizojazyčný text A tak dále. Opět že zámutkové velicí vedú ku potěšenie věčnému vedlé oné řeči: Blahoslavenie, kteří pláčí, neb oni potěšeni budú. A o Pánu Kristovi dí se, že musil jest Kristus trpěti a tak vjíti v slávu svú etc.cizojazyčný text Ale bída naše jest, nebo že sme chudí a ta tělesná