přestoupením zasloužili. Nerepcete proti Bohu, ale dosti mějte na milosti jeho. Nerepcete proti Evě, která hříchem jsouci poskvrněna, jinší dcery než hříšnice jest ploditi nemohla. Nežádejte sobě neplodnosti, ale říkejte s Micheášem z kap. 7: Kázeň Páně ponesu, poněvadž sem zhřešila jemu. Říkejte: Staň se vůle tvá, Pane, tobě živi sme, tobě umíráme (Řím. 14). Ty jsi z své zvláštní milosti dal početí, učiň s námi dále, což dobrého jest duši naši. Vězte, že milujícím Pána Boha všecky věci (i ta smrt) nápomocná jest k dobrému. Vězte, a tím jisté buďte, že ani smrt, ani život, ani mocnosti, ani nastávající, ani budoucí věci, ani kterékoli jiné stvoření vás neodloučí od milosti boží (Řím. 8). Říkejte s Jobem: Byť mne Pán i zabil, však já předce budu doufati v něho. Vězte, že Bůh jest váš ochránce, On sílu ustalému dává a tomu, který žádný siličky nemá, moci dodává.
A poněvadž zdraví jest veliký dar boží, mají i po porodu počestné ženy zdraví svého šetřiti, řádného a od Boha propůjčeného odpočinutí požívati a bez potřeby nuzné mimo čas nevycházeti. Samo zkušení to ukazuje, že ženy jakožto pohlaví mdlejší po porodu sotva v pěti neb šesti nedělích přirozenou svou moc a sílu zase nabyti mohou. Jsou sic některé silnější a živější, které ve dvanácti neb čtrnácti dnech zase k prvnější síle a zdraví přicházejí a vycházejí, kam chtějí, aneb raději z lakomství to činí pro zisk, pro opatření svého hospodářství a potom z dopuštění božího v nemoc upadají, čehož za mnoho neděl aneb třebas v celém životě svém, zle zažívati musejí. Majíť tedy ženy dobrovolně a rády čas ten od Boha ustanovený, od přirození propůjčený a ukázaný, i od církve přijatý zachovati, an Panna Maria sama dobrovolně to učinila a zákon o očisťování šestinedělek z Moj. 12 zapsaný, zachovala, ješto zákon ten ani ji, ani syna jejího nezavazoval. Nebo