přestou[36]číslo strany rukopisupením zasloužili. Nerepcete proti Bohu, ale dosti mějte na milosti jeho. Nerepcete proti Evě, která hříchem jsouci poskvrněna, jinší dcery než hříšnice jest ploditi nemohla. Nežádejte sobě neplodnosti, ale říkejte s Micheášem z kap. 7: Kázeň Páně ponesu, poněvadž sem zhřešila jemu. Říkejte: Staň se vůle tvá, Pane, tobě živi sme, tobě umíráme (Řím. 14). Ty jsi z své zvláštní milosti dal početí, učiň s námi dále, což dobrého jest duši naši. Vězte, že milujícím Pána Boha všecky věci (i ta smrt) nápomocná jest k dobrému. Vězte, a tím jisté buďte, že ani smrt, ani život, ani mocnosti, ani nastávající, ani budoucí věci, ani kterékoli jiné stvoření vás neodloučí od milosti boží (Řím. 8). Říkejte s Jobem: Byť mne Pán i zabil, však já předce budu doufati v něho. Vězte, že Bůh jest váš ochránce, On sílu ustalému dává a tomu, který žádný siličky nemá, moci dodává.
A poněvadž zdraví jest veliký dar [37]číslo strany rukopisuboží, mají i po porodu počestné ženy zdraví svého šetřiti, řádného a od Boha propůjčeného odpočinutí požívati a bez potřeby nuzné mimo čas nevycházeti. Samo zkušení to ukazuje, že ženy jakožto pohlaví mdlejší po porodu sotva v pěti neb šesti nedělích přirozenou svou moc a sílu zase nabyti mohou. Jsou sic některé silnější a živější, které ve dvanácti neb čtrnácti dnech zase k prvnější síle a zdraví přicházejí a vycházejí, kam chtějí, aneb raději z lakomství to činí pro zisk, pro opatření svého hospodářství a potom z dopuštění božího v nemoc upadají, čehož za mnoho neděl aneb třebas v celém životě svém, zle zažívati musejí. Majíť tedy ženy dobrovolně a rády čas ten od Boha ustanovený, od přirození propůjčený a ukázaný, i od církve přijatý zachovati, an Panna Maria sama dobrovolně to učinila a zákon o očisťování šestinedělek z Moj. 12 zapsaný, zachovala, ješto zákon ten ani ji, ani syna jejího nezavazoval. Nebo