chudé a u světa snížené ženy poddal, ale i nejbohatší, nejslavnější manželky knížat a nejmocnějších světa pánův proto, že i ony sou dcery Evy, pročež pokuta na Evu vzložena i na ně dokračuje. Kdyby se bohaté a mocné ženy od kříže toho penězi vyplaceti mohly, jistě mnoho by za to daly, ale že jest Bůh spravedlivý, chce, aby tu rovnost byla, aby v té věci ženy bohaté a vzáctné před chudými, které bez toho dosti bíd a těžkosti mají, nic napřed neměly.
III. Proto Bůh ta smutná dívadla lidem před oči staví a na ženy takové těžkosti a uzkosti při porodu přepouští, že za časté blizske i smrti bývají Abychom tomu rozuměli, jak jest to veliké boží dobrodiní, nýbrž jak jest to veliký div boží, jestliže se děťátko šťastně na svět narodí, a abychom to věděli všickni, že člověka rození není skutek moci lidské, ale skutek boží divný a zvláštní.
IV. Kříž takový Bůh na ženy vskládati ráčí, aby ve všech svých uskostech i v těhotnosti i při porodu k Bohu samému všecko své zření měly a jeho samého za pomoc žádaly. Nebude-li on jim svou pomocí přítomen, všickni lidé, byť přítomní byli, nic jim neprospějí. Nebude-liť Bůh přítomný, všecka pomoc lidská jest daremní.
Za tou také příčinou na ženy těžkosti ty Bůh přepouští, aby se vroucněji a živěji Bohu modlily, a když by jim Bůh, Otec ten nebeský, šťastně pomohl, snažněji a častěji jemu díky činily, že jest jim v jejich těžkém kříži a v prácech porodu neráčil dáti zahynouti. Nebo veliká dobrodiní chtějí míti veliká děkování. Opět: Když by z svých šesti neděl šťastně vyšly, aby za zdraví navrácené mysl Bohu vděčnou prokazovaly, s Jeremiášem říkajíce: Milosrdenstvím Páně se stalo, že v nic obráceni nejsme (Thren. 3). A s Davidem: Hospodin potrestal mne, ale v moc smrti nevydal mne (Žalm 118). Anobrž aby pobožnější byly a za své milé malé dítky, kteréž tak pracně a bolestně na svět