[36v]číslo strany rukopisuo mé popravě, tak já popravuji.“ Potom ten vévoda na jeden velmi krotký kuoň vsedl a tak jeda s něho se svalil. Jehožto kuoň, nikda toho dřéve nečiniv[aen]nečiniv] necžniw, tak jej zhryzl, že třetí den hanebně umřel. Potom sv. Antonius, byv na světě pět ke stu letóm, v Božie službě se ctně starav, skončal a Bohu se dostal. To se dálo po Božiem narození tři sta a čtyřidceti[aeo]čtyřidceti] cztyrzydczieti let. Amen.
O svatém Pabiánu
Svatý Pabián byl jest římským měštěnínem. A když papež v Římě umřel, všecka[aep]všecka] wſſecžka se[aeq]se] ſie obec sebravši, chtieše jiného papeže voliti. Mezi něžto sv. Pabián také přišel, chtě zvěděti, koho zvolé. Kstvúcí holúbek přiletěv na jeho hlavě sedl. To obec uzřevši, všickni[aer]všickni] wſſicžkni jej papežem volichu. V niežto slávě jsa, poslal po rozličných[aes]rozličných] rožlycžnych vlastech čtrnádcte učených posluov, aby na vše strany snažně se[aet]se] ſie ptali, svatých mučedlníkuov[aeu]mučedlníkuov] mucželdnikuow životy, kterak sú pro křesťanskú vieru svú krev prolili, vše pořád popsali. To také o svatém Pabiánu mistr Hajmo píše, že sv. Pabián ciesařovi zapověděl, aby na Velikú noc mezi jinými na službě Boží nestál s zbožnými, dokad by se svých hřiechuov nezpoviedal a nepokál. A potom, když svatý Pabián třinádcet let papežem byl, kázal jemu Decius ciesař, nepřietel křesťanský[aev]křesťanský] krzieſtianſki, hlavu stieti. A tak skončav, Bohu se dostal. To se dálo po Božiem narození po puol třetiem stu letech. Buď chvála Pánu Bohu. Amen.
O svatém Šebestiánu
Svatý Šebestián byl jest velmi bohobojný sluha Boží a byl měštěnínem medolánským. Za césařoma Diokleciánovi a Maximiánovi tak byl míl, že nad prvními u dvora vladenie mějéše a před césařoma za obyčej mimo jiné státi musieše a jediné proto v rytierském rúše poctivě chodil, aby křesťany, jenžto ciesařé mučiti kazovášta, bezpečně je[aew]je] gie přistúpě, u vieře potvrzoval. A když jednú ta sv. bratřence Marcelina a Marka ciesařé pro vieru křesťanskú stieti[aex]stieti] Sſtieti kázášta, přijedechu k nima jich přítelé, chtiece je od viery odvésti, zda by je