to myslila, protož jí anděl inhed řekl: „Neboj se, Maria, totiž vidíš tak v světlé postavě anděla Božého. Ale raduj se proč, neb jsi nalezla milost u Hospodina.“ Jako by řekl: „To, cožť zevuji, nesnadnéť jest přirozeným během, ale darem všemohúcieho Hospodina.
Tu praví mistr Petr Ravenský: „Co se, dievko svatá, lekáš, přijímajíc toho, jehožto se vešken svět bojí?“ Tu také praví svatý Augustin, že lekši se dievka pro tak neslýchané andělem promluvenie, proněžto jí inhed anděl řekl: „Neboj se, Maria, nalezla s milost u Hospodina, nelekej se, Matko Božé, pro mé k tobě ohromné vstúpenie, nebť sem já k tobě Bohem poslaný posel s tiem poselstvím, ať bych zvěstoval, že máš počieti a poroditi syna, avšak pro to nic své čistotě neuškodíš. Tenť mě jest poslal k tobě, jenžto se má naroditi z tebe. Však vieš, Maria, co s v kniehách Izaiáše proroka čtla o té děvici, ješto má počieti i poroditi syna. Buďž radostná i veselá, neb jsi ty ta dievka sv. v proročství předpověděná, jižto jest svatá Trojice zvolila. Aj toť, počneš i porodíš syna, jemužto jméno vzděješ Ježíš.“ Tu praví svatý Augustin: „Počneš syna Božieho, jehož člověstvie tělo zjednáno bude Duchem svatým. A Otec Buoh stvoří duši i vlé v to svaté tělo plnú svaté múdrosti i všenebeské moci. I porodíš syna Jezu Krista, jenžto od Boha Otce pocházie, i vzděješ jemu jmě Ježíš.“
To se jmě tak vykládá Ježíš Spasitel, jenžto lid svuoj zprostí všech hřéchuov, budeť veliký a Syn najvyšého nazván bude. Jakž to by řekl: „Tento Spasitel bude mieti dvoje přirozenie, člověcké a Boské.“ Tolikož k člověckému přirození bude nazván veliký všech milostí nebeských plný, neb se milost skrze Jezu Krista stala jest, jakž to svatý Pavel píše: „Tolikož k Bozskému přirození bude Syn nejvyšého nazván a dáť jemu Buoh Hospodin stolec Daviduov, Otce jeho, i bude kralovati v domu Jakubově na věky a jeho kralovánie nebude nikda skonánie.“
Tato slova, jakž to světí mistři píší, nejsú rozuměna o Syna Božieho