[110v]číslo strany rukopisusmilství není hřiech, ale nesmilnil by, a Jan by řekl, že smilství jest hřiech, ale smilnil[9]přeškrtnutý prefix „ne“, tj. původně „nesmilnil“ by neústupně, tehdy by Jan byl v skutku kacieřem a Petr v řeči. A pak třetí, kdyby i pravil, že smilství není hřích, i smilnil neústupně, ten by byl dvénásobný kacieř. A jakož ten, jenž uče jiné bludu proti Písmu svatému, vede je v kacieřství a jest kacieř. Též ten, kterýž svým zlým činem svodí mnohé od následování Kristova, jest kacieř, neb skutkové pevnějí a více učí než holá slova. A takový, jenž skutkem jest kacieř, bojuje proti tomu kusu víry Písma svatého: „Věřím v Buoha“[10]na okraji připsáno „Tit 1“. Protož dí svatý Pavel, že tací vyznávají, že by Boha znali, skutky zlými zapírají. Protož horší jest byl Jidáš kacieř, řka Pánu Ježíšovi: „Zdráv buď, Mistře,“ když ho zradil, než Petr, jenž jest přisáhl a klel se, řka, že nezná toho člověka, jehož mínie. Z té řeči máš, že každý[11]na okraji původní rukou nečitelný přípisek, ktož neústupně smrtedlně hřeší, jest kacieř, protože neústupně drží blud proti Písmu svatému. Najprv proti [111r]číslo strany rukopisutomu „Věři u Buoh“, a jest li smilník, tehdy proti tomu písmu „Nesesmilníš“. Pakli jiný který kolivěk hřiech smrtedlný drží, tehdy ihned jest proti některému Písmu. Ó, Hospodine, ty vieš, kterak mnozí sú ti v skutku kacieři, jenž mají se řečí[b]řečí] rzicy za pravé křesťany, a jiné lidi dobré kacieře nazývají.
Dále věz z té řeči, že by nebylo svatého Písma, tehdy by nebylo kacieřství, jakož by nebyla noc, by den nepředšel noci. A dále jakož nemuož člověk poznati kacieřství, jedné ač pozná Písmo svaté, proti kterému jest to kacieřství, takež nemá nižádný svého bližního kacieřem nazvati, jedné ač pozná Písmo svaté, proti kterému mluví neb činí neústupně. A že nezná úmysla jeho, protož nemá všetečně, temerariecizojazyčný text nazvati ho kacieřem. Více máš z té řeči, že každý, jenž drží blud neústupně proti Písmu svatému řečí neb skutkem, každý taký jest kacieř. Ale snad díš: „Tehdy každý Žid i každý pohan, jenž v Krista již nevěří zde na světě, jest kacieř“. A to zdá se, že není pravda, neb jedné ten, kterýž