zprzněni, jsúce účastni, že sú netbali. Protož dí jim sv. Pavel: „A vy ste se naduli, to jest netbajíce, aby vyvržen byl z prostředka vás, jenž jest to učinil.“ I kterak móž pán a osada vymluvena býti, když netbá, aby taký protivník boží zlosti své neopustil, jímž jiní svého hřiechu brání a na něho zřiec, též hřeší?
Apoštolové Kristovi ustanovili, aby knězem nebyl ten, kterýž by po křtu smilství se dopustil, a také kněz, dopustě se smilství, aby kněžství zbaven byl. A pak apoštolští náměstkové, biskupové, sami smilní a jiným smilství nebrání. Jakýž otec, takýž i syn. Syn dá a otec vezme penieze, aby syn ženimu měl. Onen prodává hřiech a tento kupuje: kopu do roka od ženimy. A v Moravě, když jakož praví, kopu farář dával od kolébky, protož převzděli tomu platu cunabulalescizojazyčný text, česky pokolebnie. A v Uhřiech platí každý farář od dietěte. A čím jich viece má, tím více biskupovi peněz dá, tak sú mi pravili, kteříž sú v Uhřiech bývali. I mají ti slúti pastýři, lúpíce ovce Kristovy a nakládajíce na diáblovy kurvy? Berúce zboží od lidí, almužny a desátky, a obětují je diáblovi. A majíce napřed jíti a vésti lid po Kristovi, i vedú zlým příkladem v hrdlo diáblu. Majíce za se i za lid dóstojně Bohu tělo Kristovo obětovati, i smějí jako Jidáš, zrádce nevěrný, neduostojně jeho svaté tělo přijímati. Běda, běda pastýřóm takým, v pravdě zlodějóm a lotróm a hltavým vlkóm. A neviem, kterak těch cierkev svatá pozbude, nepřičiní li se k tomu obec tím řádem, jakož jest Kristus a sv. Pavel položil. Dajž milostivý Spasitel, abychom všichni hřiechóv se varovali, oni ženim nechali a Krista v ctnostech následovali, nechajíc zlého obrokóv a zboží dobývaní a též i zlého utracování a dávajíce lidu činy dobrými i slovem božím naučení.
Ještě vzpomenuch, že měněním far svatokupčí a najímaním v směnění mnoho chytrosti běží. A že vždy znova každému kostelu