papež, jenž, jsa svatě živ, vždy se nazýval nestatečným. A on najprvé nalezl i psal se sluha všech sluh božích, ale položil, aby se nižádný tak nepsal, jedné ač by skutkem ukázal službu boží. Protož nevím, v pravdě li píše papež každý, že jest sluha slúh božích. Následuje li Krista v ctnostech, tehda právě píše. Pakli protivně živ jest Kristovi, tehda lživě píše.
Dále že řečeno jest, že papež dává obroky neb dóstojenství jedné hodným a bez úmluvy. Té řeči muož zjevný dóvod odpověděti, jímž znají i hlúpí, že nedóstojní bývají i biskupi, jenž nejsú sviní hodni pásti. A bez úmluvy komu které biskupství dá, jedné ač plášť vykúpí. Za Puchníka k pražskému arcibiskupství stáli sú rukojmě ještě po jeho smrti Kbel a Malešic a jiní a musili sú platiti, an nepoživ nic biskupství, aniž v ně vstúpil, umřel jest. A buďto že papež napřed netrží ani sám, ani skrze Gezi, ale již jest prvé ustanoveno od papeže Jana Dvamezcietmého, co který biskup má dáti. Neb ten papež najprv jest nalezl a kázal sobě dáti prvé požitky všech obrokuov, to jest, což užiti muož každý první léto. A byl jest sehnal ten lakomý papež velikú věc pokladuov v svú komoru. Pak když třetí jest řečeno: „Což papež ustaví, nemá žádný proti tomu mluviti, toho by věrný křesťan pójčil, když by papež nic zlého neustanovil. Ale ustaví li co zlého, kto chce věrný k tomu přivoliti? Ano toho sami jeho heroltové musejí puojčiti, neb to i v svých školách učí, že co jeden papež ustaví, to druhý zruší a potom opět jiní toho rušení zavrhnú. A kto věrný chce řéci, že jest to dobré ustavení papežovo, aby v kaplách slovo boží nebylo kázáno ani jinde, jedné u far a v klášteřiech? Však to ustavení jest upřiemo proti Kristovu ustavení. A to ustavení vydal jest v bulli papež Alexander Pátý. A vydav, ihned skuoro umřel jest. Proti té bulli postavil