ne aby hmatal zboží tělesného, jehož jest Kristus nehmatal a od něho učedlníkóv povolal. Protož ač svatý Pavel ukazuje Korintským a tak i jiným dobrým křesťanóm, že vešken svět jich jest, však ne proto, jsa dóstojnější nad nimi, velebil se, by chtěl jich sbožím vlásti, nébrž nechtěl jich sboží bráti. A káže jim, ale dělal rukama, aby nedal nad sebú kázaní svému pohoršení, jakož sám die. A že praví, že vešken svět jich jest, slyš, že takto die: „Nižádný nechlub se lidmi, neb všecky věci váše jsú, buďto Pavel, buďto Apollo, buďto Petr, i svět, i život i smrt, i nynější věci i budúcí, jistě všechny věci váše jsú a vy Kristovi a Kristus boží.“ Aj, teď máš, že spravedlivého člověka jest vešken svět, a tak i papežóv, ač jest kdy spravedlivý. Avšak ne proto má se nazývati pánem najvyšším všeho světa, ale učině všecko, což mu Buoh přikázal, má řéci, že jest nestatečný sluha, jakož jest Kristus přikázal učedlníkóm, řka: „Když všecky věci učiníte, které jsú vám přikázány, řcete, že sme nestatečné sluhy.“ A má jím hnúti příklad Kristóv, jenž jest tresktal učedlníky své proto, že sú se vadili, kto by byl větší mezi nimi. Povolav jich k sobě, řekl jim: „Víte li, že kniežata pohanská panují jedna nad druhými, a kteráž větší jsú, moc činí nad jinými? Ne tak bude mezi vámi. Ale kterýž kolivěk bude chtíti mezi vámi větčí býti, buď váš sluha. A kterýž kolivěk mezi vámi bude chtíti první býti, buď váš sluha. Jakož syn člověka nepřišel jest, aby mu slúžili, ale aby slúžil a dal duši svú na vykúpení za mnohé.“
Ó, milý sluho, drahý pane všeho světa! Jižť sme odpadli my kněží od tvého následování. Služby tvé netbáme, panství se přílišně více než pohanstvo chápáme, všechna tvá přikázaní přestúpíce, ještě se chlubíme, že sme páni světa, že sme najdóstojnější v cierkvi svaté. Ne tak apoštolé ani sv. Řehoř papež,