[566r]číslo strany rukopisudnové očišťovánie Marie,“ když cierkev svatá, jenž se skrze Mariji Pannu znamená, bude ote všie poškvrny hřiecha očištěnie naplněna. Protož die Izaiáš prorok: „Potom,“ totiž po tvém očištění a hřiechóv obmytí, „nazvána budeš město spravedlivého, město věrného.“ Ale sú někteří, jichžto dnové očištěnie spieše se naplnie, a jiných déle. Jakož stojí psáno v třětích knihách Mojžiešových, že žena[133]připsáno stejnou rukou nad řádek, kteráž jest porodila pacholíka, do osmého dne byla jest nečistá. Pak li jest jměla děvečku, dvakrát déle, totiž do čtrnádctého dne byla jest nečistá. Sedm dní, jenž týden činie a čas tohoto života znamenávají, kterýžto život v sedmi dnech běží. A znamenává sě, že my, dokovad sme v tomto životě, nemóžeme právě a docěla čisti býti, jedno v den osmý, kterýž znamenává onen den a věk budúcí, v kterémžto dni a věku, ktož jest skutky dobré mužské a statečně činil a jakti pacholíka porodil, ihned v budúciem dni a věku, jenž jest po tomto životě jako den osmý, bude očištěn. Pak li v sobě člověk nic nebude mieti mužského a statečného a proti hřiechóm statečně sě nebude protiviti, ale že se mdle má a nestatečně proti hřiechóm až ženile v skutciech dobrých. Ta taková duše již jakožto děvečku rodí a bude nečistá až do dne čtrnádctého, totiž když na onen svět přijde, ne ihned čistá bude,