mluvím proto, neb nynie na Štědrý večer ještě mnozí leckakýchs nádržie sě boboňkóv, kúzel a čáróv, abyšte toho ostali a svých duší v tak těžké hřéchy neuvedli, ale samému Bohu dóvěřili. Pak die dále: „Nebieše s nimi, když přišel Ježíš.“ Tu die sv. Řehoř, že ne náhodú dálo sě jest, aby vyvolený učedlník v tu dobu nebyl, ale božské milosti zpósobú. Aby, to jest pochybuje, když by na mistru svém rány mácěl tělesné, v nás rány uzdravil nevěrnosti duchovnie. „Nebieše s nimi, když přišel Ježíš,“ mezi učedlníky své. A tak že sv. Tomáš vzdálil sě byl od tovaryšstvie učedlníkov Kristových, protož zameškal viděti Spasitele svého. Téžť sě i dnes duchovně děje, že když sě člověk od dobrých lidí odlúčí, ješto Bohu snažně a věrně slúžie. A přivine sě ke zlým, ješto marnosti tohoto světa milují a vedú, zmeškáť poznati Spasitele svého. O tom die prorok v žaltáři: „S svatým svatý budeš a s nevinným nevinný budeš a s převráceným převrácený budeš.“ A v knihách Ecclesiasticicizojazyčný text, 13. kapitola: „Ktož dotkne sě smóly, bude poškvrněn od nie. A ktož obcuje s pyšným, oblečeť sě v pýchu.“ A protož, chceme li poznati právě našeho Spasitele, musíme sě dobrých nádržěti, jich spasitedlné řěči slýchajíc, jich činy svaté vídajíce. A protož řekl pán Kristus, Matúš, 18. kapitola: „Svolíta li sě dva neb třie z vás na zemi o každé věci, kteréžto prositi budú, staneť sě jim od otcě mého, jenž v nebesiech jest. A kdež dva nebo třie sebráni budú ve jmě mé, tuť sem já v prostřed nich.“ Pak die dále: „Protož pověděli sú jemu jiní učedlníci.“ Neb lidé noviny dobré rádi svým známým a přátelóm rozprávějí. Protož světí apoštolé, viděvše pána Krista vstalého z mrtvých a toho jsúce jisti, když přišel Tomáš, pověděli sú jemu