jest, buď jakožto slúha.“ A v knihách Ecclesiasticicizojazyčný text, 3. kapitola: „Čím věčší si, upokoř sě ve všěch.“ A v týchž knihách, 32. kapitola: „Zprávci sú tě ustavili? Neroď sě pozdvíhati, buď v nich jakožto jeden z nich.“ Pak die znamenitě: „Počne bíti spoluslúhy své.“ A že bitie jest rozličné, jedno jest, když člověk pohoršuje jiných svým zlým životem neb svým zlým příkladem. O tom die pán Kristus, Matúš, 18. kapitola: „Pohorší li kto jednoho z malých těchto, užitečnějé jest jemu, aby zavěšen byl žrnov osličí k hrdlu jeho a uvržen byl v hlubokost mořskú.“ Neb to slovo scandalumcizojazyčný text po řěcku vzní úraz. A protož, ktož koho pohoršuje, ten toho urážie na jeho duši. Druhé bitie jest, když kto druhému utrhá na jeho cti a na jeho dobrém slově, na jeho dobré pověsti. A toť slove bitie jazykem. Třetie bitie jest tělesné, ješto jeden druhého tepe bez viny. A žádného toho bitie nemá učiniti zprávcě duchovní sobě poručeným. Pak die dále: „A jiesti a píti s opilci.“ V tom znamená, že otec duchovní čelední nemá býti obžerný. A protož řekl jest učedlníkóm svým, Luc.cizojazyčný text, 21. kapitola: „Pilně vystřiehajte sě, ať nebudú obtiežena srdcě vášě obžerstvím a opilstvím.“ Druhé, aby ten otec čelední duchovní neobcoval s ožralými, aby nebyl takýmž, jacíž sú oni. Neb psáno jest v žaltáři: „S svatým svatý budeš a s nevinným nevinný budeš a s převráceným převrácený budeš.“ A zvláště, aby takový duchovní neobcoval s nimi v hodování. Pak dále die: „Příde pán slúhy toho,“ ač ne tělesně a ne zřejmě, ale však přítomně a duchovně, „v den, jemuž sě nenaděje, a v hodinu, kterúžto nevie.“ Neb jakož dřieve praveno jest, Pán Bóh skryl to před očima lidskýma a rozomem, aby žádný nevěděl jistě ani hodiny, ani miesta, ani obyčěje své smrti, leč zvláště komu ráčí Pán Bóh zjeviti, aby člověk tiem sě viece bál a méně hřešil, nevěda svého skončenie.