ani mečem poťata, ani šípem zastřelena, ani jedem trávena ani kterú věcí porušena. Ale kterak v pekle oheň tělesný a hmotný dušě i ďábly pálí bez jich porušenie, toť jest divně božskú mocí zjednáno. Pak die dále: „I stal v prostřěd jich.“ Poněvadž pán Kristus jest kmen všěch ctností, protož dobřě stal jest v prostředcě. Najprvé stal v prostřědcě podlé přijatého člověčenstvie. Neb člověk jest stvořenie střědmé mezi anjely a zvieřaty, neb jest rozomný jakožto anjelé a smrtedlný jakožto zvieřata a duchovní jakožto anjelé. A proto pán Kristus, jakožto podlé božstvie jest střědmá osoba, neb rodí sě od otcě nebeského věčným rozením a pak Duch svatý od otcě i syna pochodí věčným a jedinkým dýchaním. Též podlé člověčenstvie jest středmého přirozenie mezi anjely a zvieřaty. Jakož die prorok v žaltáři: „Umenšil si ho málem méně od anjelóv, slávú a ctí korunoval si jeho a ustanovil si ho nad diela rukú tvú.“ A tak prostředek vždy miloval. Najprvé ležal po svém narození mezi dvěma dobytčatoma. Jakožto die Abakuk, 3. kapitola: „V prostředku dvú zvieřat poznán budeš.“ Druhé, že prostřed lidu židovského stál, a nepoznali sú jeho. Jakož die čtenie, sv. Jan, 1. kapitola: „V prostřed vás stál jest, a nepoznali ste jeho.“ Třetie, že pněl na kříži mezi dvěma lotroma, jakož die čtenie, Jan, 19. kapitola. Čtvrté, že po svém vzkřéšení stál mezi apoštoly, jakožto tuto die sv. Jan. A to proto učinil, aby každému jednostajně blízek byl, a tak od každého rovně byl viděn i slyšěn. A také, aby ukázal, že nenie přijímatel osob a že „jemu jest péčě jednostajně o všěch.“ Jakož psáno jest, Sapien.cizojazyčný text, 6. kapitola. Pak die dále: „I řekl jim: ‚Pokoj vám.‘ “ V tom ukazuje, že jest ten, jenž jest