A té hotovosti pokládá příčinu vlastní, řka: „Neb kterú hodinu nemníte, syn člověka příde.“ O tom příští die, Apokalypsiscizojazyčný text, 3. kapitola: „Nevieš, kterú hodinu přijdu k tobě.“ A sv. Matúš, 16. kapitola: „Syn člověčí příští jest v slávě otcově a tehdy odplatí každému podlé skutkóv jeho.“ A Matúš, 24. kapitola, die: „Jakožto bylo ve dnech Noe, téžť bude příchod syna člověčieho. Neb jakožto biechu ve dnech před potopú, jedúce a pijíce, ženiece sě až do toho dne, v němž všel Noe do korábu, a nepoznali sú, až přišla potopa a pobrala všěcky, téžť bude i příchod syna člověka.“ Pak die dále: „Kto mníš, jest věrný slúha a opatrný?“ Tuto slušie věděti, že pán Kristus netieže jakožto nevěda, poněvadž všěcky věci minulé i budúcie jakožto přítomné nemylně vie, ale aby jasnějie pozorováno bylo, což potom povie. A tak tázal Adama v ráji a řka: „Adame, kde si?“ Genesis, 3. kapitola. A die znamenitě „slúha věrný“, to jest maje věrný úmysl. Nebo „bez viery nelzě sě líbiti Bohu“, jakož die apoštol k Židóm, 11. kapitola. A die „slúha“, to jest jsa pokorný, neb pokora jest základ všěch ctností. A protož panna Maria řekla, Lucecizojazyčný text 1: „Spatřil pokoru dievky své,“ etc. A Kristus die, Matúš 11: „Učte sě ode mě, neb tichý sem a pokorný srdcem.“ A sv. Petr: „Upokořte sě pod mocnú rukú boží, ať vás povýší,“ etc. Neb pokorných a tichých vždy sě Bohu slíbilo modlenie. Pak v tom, že die „opatrný“, znamená múdrost múdrého duchovní. O níž die apoštol, Ro.cizojazyčný text, 8. kapitola: „Opatrnost ducha život a pokoj.“ O nížto die Matúš, 10. kapitola: „Buďte jakožto hadové.“ Sv. Jan Zlatoústý praví: „Toho die věrným, kterýžto ničehož, což Páně jest, marně ztrávil jest, ale opatrným jeho nazývá, kterýžto poznal jest, což má rozdávati a kterak rozdává.“ Aneb věrný slúha činí věrně přikázanie pána svého. O tom la Regumcizojazyčný text, 22. kapitola: „Kto ve všech sluhách králových jakožto David věrný, chodě k rozkázaní tvému?“