Včela, jakož pravie mistři přirození, nenávidí oleje. A protož, když ktož vlé oleje na ni, inhed umře. Pakli potom lítým octem bude polita, zasě ožive. Též dobrý člověk druhdy pochlebenstvím bývá umrtven na duši, ale tresktáním ožívá a povstává hřéšný z hřéchu. A protož psáno jest, Ecclesiasticicizojazyčný text, 7. kapitola: „Lépeť jest od múdrého tresktánu býti nežli bláznivých pochlebenstvím zklamánu býti.“ A o tomť die Izaiáš, 3. kapitola: „Lide mój, kteříž tě blaženým pravie, oniť tě zklamávají a cěstu umění tvých roztrhují.“ Pak die dále: „A když jdiechu kupovat, to jest žádáchu polepšiti, „přišel ženich“, to jest pán Kristus na súd poslední. „A kteréž hotovy byly, vešly sú s ním na svatbu.“ Ti sú hotovi, kteříž sú v boží milosti a všěch hřéchóv skrze pokánie a milosrdenstvie božie očištěni. Pak die: „A vešly sú s ním na svatbu,“ to jest do věčné radosti, jenž slove dobřě svatba, to jest svá dva. Neb každý člověk měl by o tom tbáti a pečovati, kterak by mohl z tohoto strastného přébytka přijíti do vlasti věčného veselé. A die: „Vešly sú s ním.“ Jakožto údové s svú hlavú. Jakožto slúhy s pánem svým, jakožto učedlníci s mistrem svým, jakožto synové s otcem svým. Pak die dále: „A zavřiena sú vrata,“ to jest milosrdenstvie božieho. Neb potom na věky nad nižádným sě nesmiluje. O těch vratech die prorok v žaltáři: „Toť vrata božie, spravedlní vejdú v ně.“ O tom die sv. Řehoř: „Tehdy vrata nekajícím budú zavřena, kterážto nynie na všaký den kajícím sú otevřěná.“ A protož blahoslavení sú, kteříž tam vejdú. O tom die sv. Jan, Apokalypsiscizojazyčný text 19: „Blahoslavení, kteříž k večeři beránka povoláni sú.“ Hlédajmež, abychom tam přišli, kamž sme božskú milostí povoláni. A to za času, dokudž sme živi. O tom času die apoštol, 2a Corinthiorumcizojazyčný text 6: „Aj, nynie čas vzácný, aj, nynie den spasenie. V těch dnech vydávajme sě