Pak die dále: „A okráslily sú lampy své.“ Gorra: „To jest připravily počty své, aby vydaly počet ze všěch skutkóv svých.“ A aby lampa právě byla okrášlena, tří věcí jest potřěbie. Prvá jest jasnost stkla. A na tom znamená sě čistota k sobě samému v svědomí v ctnostných skutciech. O tom die Písmo, Ecclesiastescizojazyčný text, 9. kapitola: „Každý čas rúcho tvé buď jasné.“ Druhá věc jest plnost oleje. V tom znamená sě milosrdenstvie tělesné i duchovnie k svému bližniemu. O tom Ecclesiastescizojazyčný text, 9. kapitola: „Olej s hlavy tvé nepohyň.“ Třetie zažženie ohně. V tom sě znamená viera a láska, viera skrze knot a láska skrze oheň. O tom die Pán Bóh v Levitiku, 6. kapitola: „Oheň na oltáři mém vždycky hořěti bude, kterýžto krmiti bude kněz, přikládaje drva.“ Pak svatý Řehoř die: „Lampy okrašlují, neb skutky své s sebú nesú, za něžto věčné blahoslavenstvie vzieti čekají.“ Ale řekl by někto: „Však tuto praví, že vstaly sú všěcky panny ty,“ to jest opatrné i bláznivé, „a okráslily sú lampy své.“ Kterak zlí mohú okrásliti své zlé skutky? K tomu má býti řečeno, že to mluví podlé obyčěje lidského. Neb když kto, zle učině aneb promluvě, vymlúvá sě, tehdy dieme: „Tento ozdobuje řěč aneb skutky své.“ A též, když člověk, učině dobřě svému bližniemu, omlúvá sě, že lépe neučinil anebo nemohl učiniti, tehdy řiekáme: „Tento ozdobuje účinek.“ Též sě stane v den súdný, že zlí i dobří své činy budú omlúvati, ač ne řěčí, ale myšlením. A toť nazývá tuto okrášlenie lamp. A o tom světle praví pán Kristus, Matúš, 25. kapitola, že když die dobrým: „Lačen sem byl, a nakrmili ste mě, žieznil sem, a napojili ste mě,“ odpovědie: „Pane, kdy sme tě viděli lačného, a nakrmili sme tě, žieznivého, a napojili sme tě?“ A též die k zlořečeným: „Lačen sem byl, a nenakrmili ste mne, žiezniv, a nenapojili ste mne.“