Pak die dále: „Odpověděly sú opatrné, řkúce: „Aby snad nedostalo sě nám i vám.“ Jakož die sv. Augustin: „Již přěstane čas milosrdenstvie a každému ledva bude k spasení činěnie ctností jeho.“ O tom die sv. Petr, lacizojazyčný text, 4. kapitola: „Poněvadž spravedlivý ledva spasen bude, hřéšný pak a nemilostivý, kde sě zjeví neb ukáže?“ Sv. Jeroným die, žeť to řkú ne z skúposti ani z závisti ani z lakomstvie, ale skrze to znamená sě, že v ta doby každý bude mieti dosti za sě odpoviedati, neb každý za skutky své mzdu vezme, aniž v den súdný ctnosti jiných budú moci jiných hřiechóv pozdvihnúti. Pak dějí dále: „Jděte radějše ku prodavačiem a kupte sobě.“ Těmi slovy nedávají rady, neb by ta platná nebyla, poněvadž v ta doby prodavačóv nebude. Ale tiem kárají hřéchy jich, jako posměšně to mluvie těm, ještě sú kupovali odpustky a mšě i bratřstvie, chtiec cizím náboženstvím nábožní býti, cizí dobrotú dobří a cizí spravedlností spravedliví. Ale že pán Kristus odplatí každému podlé skutkóv jeho, ale ne cizích, jakož die sám Matúš 16: „Syn člověčí má přijíti v slávě otcě svého a tehdyť odplatí každému podlé skutkóv jeho,“ protož jim ti odpustci ani ty mšě ani to bratřstvie nepomohú. A protož, když řkú: „Jděte ku prodavačiem a kupte sobě, jako by řekly: „Viztež nynie, kterak vám v naší núzi ti spomáhají, kteříž sú vám odpustky, mšě, modlitby a svátosti prodávali. Olej prodávají pochlebníci, a zvláště kněžie, ješto pro vztek aneb přiezen lidskú netreskcí lidí z hřéchóv, ale pochlebují jim v zlostech. O tom die prorok v žaltáři: „Potreskce mne spravedlivý a požehře mi, ale olej hřéšného neotučňuj hlavy mé.“ A jinde die: „Chválen bývá hřéšný v žádostech dušě své a nepravý dobrořečen bývá.“ A Ecclesiasticicizojazyčný text 11: „Nechval mužě v tváři jeho, ani pohrdaj člověkem na vzhlédaní jeho. Krátká mezi letkami jest včela a počátek sladkosti ovoce jejie.“