[B3v]číslo strany rukopisutýmž obyčejem i tehdáž toho času učinil jest s nimi milosrdenství a vysvobodil je skrze Gedeona a vyprostil Izraele z služby synův izmaelských. Neb tento Gedeon zboril stany jejich, honě, vypudil je z země bytedlné na poušť, z něhož vyšli; a ti, kteříž zůstali, učinili slib synům izraelským i vyšlo jich ven na pustiny devatero pokolení.
Gedeonovo vítězství znamenalo podruhé posledního krále římského, kterýž vysvobodí křesťany a zkazí Turky.
Kterak synové izmaelští výjdou z pouště a obdrží všecken svět.
Kapitola 8.
Ale budoucí věc jest, aby ještě vyšli jednou Izmaelští a zhubili zemi a obdrželi okršlek země a krajiny od země ejiptské až k mouřenínské a od řeky Eufrátem až k Indí a od Tigrim až k východu Nábot, království Jonita, syna Noelova; a od půlnoci až k Římu a Iliriku, Ejiptu a Tesaloní a Albaní a až k moři Pontskému a dvénásob bude jho jejich na šíje všech ná[B4r]číslo strany rukopisurodův; a nebudeť národu aneb království pod nebem, kteréž by mohlo, s nimi bojuje, přemoci je, až do počtu času osmi téhodnův let.
Tuto svatý Metudius duchem prorockým předpověděl druhé vyjití Izmaeluov na[f]na] ná křesťany. Cíl se Turkuom klade Albánia a moře.
Kterak království římské a křesťanské porazí Izmaelitské, to jest Turky.
Kapitola 9.
A potom přemoženi budou od království nebeského a římkého, kteréž jest křesťanské, a poddáni budou jemu. Neb zajisté to království zvelebeno bude nad všecka království národův všeho světa, a nikoli nebude zahlazeno od žádného na věky, nebť má odění nedobyté proti všem nepřátelům svým. Toho tehdy království žádejte od okolo běžících časuov kralujících království a tak jest pravda všech věcí, kteráž sama se jasněji ukáže beze všeho bludu mrákoty aneb kterého podvodu. Neb od Nemrota, kterýž byl obr a první založitel Babylona, a od Merodacha, krále téhož, až do