království římskému v počtu vůkol jdoucích časuov. V sedmém tom času let, to jest v sedmém tisíci světa, proto že se přiblíží skonání světa a nebude dlouhost času více. Neb v posledním tisíci a neb sedmém, tehdy od národu vykořeněno bude království pérské; a v tom sedmém tisíci počne vycházeti símě Izmaelovo z pouště; a když výjdou, shromáždí se jednomyslně na velikém Gabaat a tu se naplní, což povědíno jest skrze Ezechiele, proroka: Synu člověka, (prý) svolej šelmy polní a ptáky nebeské a napomeň jich, řka: Shromažďte se a poďte, proto že velikou obět obětuji vám, jezte maso silných a pite krev povýšených.
Símě turecké výjde z pouště.
Gabaat podlé svatého Jeronýma slove Údolí hříchu neb Údolí zchýlení.
Ezechiel 39
Skrze silné. Když dí Metudius tuto maso jísti silných, rozumějí se císařové, králové, knížata a velicí páni, kteréžto Turci přemohli a jich království podmanili skrze povýšené, křesťané se rozumějí.
Na tomť tehdy Gabaat padnou mečem od semene Izmaelova, kterýž slove Divoký osel, proto že v hněvu a v prchlivosti posláni budou na tvář vší země, na lidi, na hovada a na zvěř lesní i na každou věc plodící; a budeť příchod jich trápení bez milosrdenství; a půjdouť s nimi na zemi čtyři tyto rány, totiž jimání, mordování, hubení a zpuščení. Neboť praví Pán Bůh izraelský skrze Mojžíše: Ne proto, že miluje vás Pán Buoh, uvede vás do země zaslíbené, abyšte bydleli v ní. Takť také synům izmaelským ne proto, že by je miloval Bůh, dá moc tu, aby obdrželi zemi křesťanskou, ale pro hříchy a nepravosti, kteréž se od nich páchati budou, ješto podobné těm nebyly činěny, aniž budou mezi všemi národy. Nebť se budou obláčeti muži v sukně cizoložnic, ženek a nevěstek. Muží s mužmi, jakožto s ženami, a ženy s ženami mrzkosti a hanebnosti provozujíce a pášíce a samy se skládajíce a stojíce na ulicech i zjevně v městech bezstudně přede všemi.
Deuteronomion v 9. kap.: Věz, že n[e]text doplněný editorem pro spravedlivosti tvé dal jest tobě Pán Bůh zemi tuto k vládnutí etc.cizojazyčný text
A proměňují přirozený skutek anebo