Řecká země všeckna v mordování meče a hubení i rušení vedena bude. Franská země, říše, a Agatonia rozličnými boji budou sežrány a mnozí z nich do vězení příjdou. Sicilia též a obyvatelé její od meče zahynou. Římané porušeni budou a mordováni a obrátí se k utíkání. V tom kraji ostrovové mořští budou v zpuštění a kteříž na nich bydlejí, v meči a v vězení vedeni budou a lidé zármutky nesmírnými sevříni budou; a budeť zarmoucení na křesťanech, jakéž nikdá nebylo, neboť trápeni budou bez míry a milosrdenství a bude od nich žádána nad možnost jich váha zlata a stříbra. A budouť obyvatelé ejiptští a sýrští v trápení časuov nejvíce a naplněn bude Jeruzalém od národův a země zaslíbená od tváři lidu, kteříž vězňové povedeni budou od čtyř větrův, kteříž pod nebem jsou.
Zjeve. 18. Kterak koli kochal se jest v rozkoších, tak dejte jemu muk a kvílení. Podlé míry hříchu budeť i ran míra.
Jeruzalém pošlapán bude od národů, dokud se nenaplní časové národů. Ačkoli Země svatá, a Jeruzalém, třikrát z rukou nevěrných vysvobozena jest, totiž od Tita a Vespeziána, od Eraklia času Bonifacia IV. a od Gotfrida, krále franského, a dána křesťanům, však Kristus o posledním vysvobození Jeruzaléma rozuměl, kteréž bude od jednoho krále římského.
A budouť jako kobylky v množství, kteréž se shromažďují od větru, a budeť v nich mor a hlad a povýšeno bude srdce zhoubcí a v pýchu se pozdvihne a mluviti bude vysoké věci až do času uloženého a obdrží příchod i východ půlnoční a Étam až na západ a poledne; a budeť křesťanův zarmoucení převeliké a budouť všeckny věci pod jhem jich.
Kterak Turci a nevěrní zboří kostely a oltáře, činíce mnohé hanebnosti.
Kapitola 18.
Lidé zajisté, hovada i ptactvo a ryby i kteréž věci plovou v vodách, také vody mořské poddány budou jim a opuštěná města, kteráž prvé od obývateluov lidná byla, budouť jejich.
Žalm 93. Lidu tvého, Pane, ponížili a dědictví tvé ztrápili, vdovu i hojně zamordovali a sirotky zbili.
A zapíši sobě meze přes pouště a dříví lesuov a prach země, kamení a plodnost země a ryby moře budouť v příchodu jich a práce neb úsílé voráčův zemských a dědictví boháčův, i ty