O třetím
Nerozsvítil takoveho zázračného světla Pán Buoh proto aneb na to, aby nám noc temnou osvěcovati mělo, nebo k tomu měsíc a hvězdy stvořiti a zříditi ráčil, jakož o tom Mojžíš píše. 1. Mojž. 1. Ale aby bylo poslem podlé propovědění svatého Davida: Poslal u prostřed tebe, Ejipte, znamení a zázraky. Žalm 134. Kterýžto posel, ač k nam nemluví, však nám svou velikou zázračností a světlostí veliké věci vyznamenává, a zvláště tyto tři: Nejprvé vyznamenává nám Boží hněv a oznamuje to, že se jistotně a velice Bůh na nás hněvá pro ty všecky hříchy a nešlechetnosti, o nichž již povědíno bylo, kterýchž se lidé beze všeho svědomí dopouštějí. Buoh zajisté jináč od nás ani jeho náklonnosti k nám nemohou poznány býti, leč skrze jeho slovo a znamení. Hněv jeho z Zákona i z zázrakův hrozných se poznává, jako když onomu lidu židovskému chtěl ukázati, že jest hrozný mstitel nad těmi, kteříž by Zákon jeho přestupovali. Protož jim netoliko Zákon dával, v němž zapovídal hříchy a přikazoval skutky dobré, ale na znamení a skutečné toho ukázaní učinil tu horu, z níž mluvil hořící, an z ní hrozný zvuk a hlasové trub, blýskání a jekot vycházel. Tak zase znamení jeho lásky jest svaté evanjelium a svátosti velebné, nebo skrze ty věci nám dobře činí, milost a lásku svou nám zjevuje a k účastenství svého milého Syna nás přivodí. Jako pak majíce hlas znamení jeho milosti a lásky, věrou sobě to