neobhájíte, nebo mi to i u vidění ukázáno, že má dobyto býti a my zhynouti, však já jako pastýř nejprv a vy za mnou; ale těšiti se máme Bohu svému, kterýž zbité nás od tohoto tyrana nebeskou slávou obdaří. A svolav lid do chrámu, bral se na modlitby. Když pak nepřítel, brány vylámav, město obdržel, všed v cestu jemu muž svatý, širokou řeč k němu učinil a jeho, aby tomu nevinnému lidu odpustil, snažně žádal, a poněvadž se praví býti bičem Bohuov, aby svůj meč na jiné bezbožníky obrátil; pakli by toho učiniti nechtěl, než vždy je zahubiti mínil, tehdy aby jemu nejprvé hlavu stíti rozkázal, aby ku příkladu ovcem svým umřel, však Buoh že jeho takové tyranství brzo divným spůsobem ztrestce. {Smrti sobě žádný takové vinšovati nemá.}marginální přípisek soudobou rukou Potom hned rozkázal mu tyran hlavu stíti, kteráž, padší na zemi, říkala slova z žalmu: Obživ mne, Pane, podlé slova tvého. Sestra pak jeho, svatá panna Eutropiacizojazyčný text, obávajíc se, aby k hanebnému hříchu zachována nebyla, jednomu z těch tyranův pro mord bratra svého, muže svatého domlouvajíc, nehty svými se v tvář jeho vřepila a v horlivosti veliké oči mu vydrápala, aby za tou příčinou s jinými mučedlnictví podstoupiti mohla; a protož také tu hned zamordována byla. Jaké se pak tu i v jiných královstvích hrozné skrz toho tyrana krve prolití stalo, bylo by o tom co psáti. Ale o tom najdeš in libro 4., decadis 1. Antonii Bonfinii de Ungaricis rebus. Et in Attila Nicolai Olahi capite 6.cizojazyčný text a jinde.