[G1v]číslo strany rukopisuneb jest réví velmi dłouhé a ztłouští jako dobré holi. Také vinnic netyčí, křoví jest pěkně řady sazené a řiedké, protož na všecky je strany obvorávati muož.
Zase pak jeda, było ty dni hned po Velice noci, o velikých hrozních, jakož sem słyšeł, chtěł sem zvěděti, a tepruv se zrno zavazovało a było jest jako zrno semenečné a hrozen jest již był delší než na velikú píd. Než mandłuo nových času toho dosti jest na trhu było, neb jest u nich toho dosti a jest to u nich najranější ovotce.
V Jeruzalémě křesťané a židé nemají než úzkost velikou. Křesťanuov jest máło, než židuov mnoho, a ty divně trápí, a když se kterému židu duom oboří, jiného jemu nedadí stavěti, leč sobě to miesto u svého pána dosti draho koupí. Také sobě svých vłastních domuov opravovati nesmějí, neb jim toho pohané brání, a to proto, aby je trápili. Také když dłúho déšť neprší, tehdy pohané zberúce se, mezi židy a křesťany jdú a tłukú jim nádoby s vínem i jiné potřeby, kdež co najdou, dávají jim [G2r]číslo strany rukopisuvinu, že pro ně buoh deště nedává, že sú pohané a že víno pijí.
V Jeruzalémě židé a křesťané podobně takový oděv nesou, jako zde chodci. Sukně dobré na sobě mieti nesmějí ani košile tenké podlé obyčeje jich, v domu k své potřebě a k líbosti nic měděnného ani cínového, nadto stříbrného nesmějí mieti, než dčbánky i jiné nádoby, všecko hliněnné a mísy dřevěnné, krátce, že nic okrášleného nemají, neb by ihned na sobě pohany měli a přitom by jim i jiné věci pobrali. A tak je trápí, jak sami chtí, neb to pohané vědí, že to drží židé a praví, že to jest země svatá a jim zaslíbená a kteříž koli v ní sou, židé je za svaté mají, a pro žádné křivdy a trápení, kteréž od pohanuov mají, odtud nechtí. Také sem słyšeł, že Arábi, totižto pohané, praví, že žádného hřiechu před bohem nemají, což židom złého činí. Než to já pravím, že sem já horších židuov neviděł społkem i v jiných zemích lidí jakto v té zemi, kteráž słove svatá. Jestliže sou onino židé svatí, tehdy sou u nás je[G2v]číslo strany rukopisuště