alabastro[B3v]číslo strany rukopisuvým velmi hładkým a prostřed toho ryňku uděłáni sou čtyří słoupové z kamene tesaného velmi čistého. A na těch čtyřech słoupích uděłán jest pěkný kostelík turecský, jazykem jich mezjítcizojazyčný text[2]neznalostí a neporozuměním místo „mezčit“, tak v předlohovém rukopisu a jest velmi čistě připravený. Pod tiem kostełem uděłána jest roura z čistého kamene mramorového a alabastrového a prostřed té roury stojí słoup mramorový a v tom słoupě jest 12 trub velikých mosazných a z těch trub teče voda do roury. Druhý pak słoup také mramorový muož býti od prvního na čtyři kroky a ten słoup jest o osmi trubách mosazných a z těch trub teče voda do koryt kamenných. V těch pak korytách kamenných napájejí koně, vełbłoudy, osły a jiná hovada, ale v první rouře k potřebám toliko berou.
A kdež koně stavějí, tu sou sklepové tak čistí a velmi pěkně připravení a vydynchovaní, ješto v našich zemích máło jest takových, kdež lidé svá zboží chovají. A komory, v kterýchž chovají svá zboží a sami bývají, sou tak čistě připraveny, ješto v našich [B4r]číslo strany rukopisuzemích nesnadno jest rozprávěti o tom, neb jest nepodobné k pravdě. Než kto by viděł, ještě by viece o tom rozprávěł.
V tom domu sou komory dvoje, jedny nad druhými. V těch komorách hosté svá zboží chovají. A ktož do toho domu přijde, dá ten peníz aspru na den a již měj svobodu podlé jich obyčeje, jakouž chceš. Do toho domu každému jest svoboda, złému i dobrému, vjíti, buď křesťanu, nebo židu. V tom domu sou prevétové velmi přípravní a před nimi jest čistě mramorem alabastrovým velmi hładkým štukverkem vydłaženo a na to dłažení teče voda trubami, jedna zhuoru, druhá dołuo, a na ten prevét nemuož než bosýma nohama pro tu vodu, kteráž po tom dłažení teče. A u každé stolice jest trouba a tou trubou teče voda čistá do kamene a tu sobě umývají ruce a nohy i jiné potřeby. A takových jest prevétuo několik v tom domě.
Do toho domu sou vrata anebo brána velmi čistá a okrášlená z čistého kamene neobyčejného,